اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان توسعه آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت هماهنگی روش‌های تربیتی خانه و مدرسه

خبرگزاری فارس: معاون سازمان توسعه، مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: روش‌های تربیتی در خانه و مدرسه باید هماهنگ شود تا فرزندان دچار تضاد فرهنگی و سردرگمی نشوند.

ضرورت هماهنگی روش‌های تربیتی خانه و مدرسه
به گزارش خبرگزار ی فارس از کرمان، حسین جعفری ظهر امروز در همایش خانواده آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: عاشورا یک نهضت، فرهنگ، تحول و دگرگونی در تاریخ بشری بود.
وی افزود: گرچه حادثه ظاهری عاشورا در زمان کوتاهی روی داد اما ماندگاری و اثربخشی آن در فرهنگ دین و تربیت انسان به عنوان اشرف مخلوقات اثرات بسیار طولانی و مداوم دارد.
جعفری با بیان اینکه خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان تربیتی نسل آینده است، بیان داشت: تربیت فرزند در کانون پر از مهر خانواده قبل از ازدواج پدر و مادر شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به مثلث تربیت نسل آینده شامل تعلیم و تربیت، جامعه و خانواده بیان کرد: خانواده قاعده این مثلث را تشکیل می‌دهد.
جعفری تصریح کرد: در تمام کشورهایی که به نوعی آثار پیشرفت و توسعه پایدار در آنها مشاهده می‌شود و به ویژه کشورهایی که تربیت با رویکرد دینی و الهی صورت می‌گیرد، خانوده محور اصلی تربیت به شمار می‌رود.
معاون سازمان توسعه، مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: روش‌های تربیتی در خانه و مدرسه باید هماهنگ شود تا فرزندان دچار تضاد فرهنگی و سردرگمی نشوند.
وی از خانواده به عنوان تنها نهاد الهی نام برد که در درون آن به تمام نیازهای اجتماعی، روحی، روانی، اقتصادی و سیاسی انسان پاسخ داده می‌شود و افزود: خانواده را باید کانون مهر، محبت، عاطفه و اطاعت از دستور دینی قرار داد.
جعفری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان تربیت ارائه الگوی صحیح است، عنوان کرد: فرزندان قبل از اینکه به گفتار، نوشته‌ها، سخنرانی و تدریس اولیا و مربیان بنگرند به رفتار آنها نگاه می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: رفتار اولیا و مربیان الگویی مناسب برای فرزند و آماده‌سازی وی برای خدمت در جامعه و خدمت‌رسانی به هم‌نوع محسوب می‌شود.
جعفری با تاکید بر اینکه باید خانواده را ساخت، گفت: ابتدا دو عضو اصلی خانواده یعنی زن و شوهر باید آداب درست زیستن را بیاموزند و رعایت کنند و سپس سراغ فرزندان بروند.
وی با بیان اینکه رفتار و کردار و گفتار خانواده نمونه اسلام یعنی اهل بیت (ع) را باید سرمشق قرار داد، بیان داشت: محبت، مودت و اطاعت از دستور الهی باید در خانواده حاکم باشد زیرا محبت و مودت موجب تحکیم خانواده می‌شود و الگوی مناسب را ارائه می‌دهد.
جعفری بیان داشت: زن به عنوان مظهر عطوفت در کانون خانواده سرشار از عشق و محبت است و مرد خانواده باید این احساس و حالت روحی و روانی را درک کند و و در گرم کردن کانون مهر و محبت خانواده عنصر اصلی باشد.
وی با اشاره به اینکه موفقیت هر یک از اعضای خانواده باید افتخاری برای دیگر افراد باشد، اذعان کرد: مهارت‌های زندگی را باید به فرزندان آموزش دهیم، زیرا در غیر اینصورت آنها در اجتماع دچار مشکل می‌شوند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول