اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سنندج:

قصه‌گویی تاثیرگذارترین ابزار تربیتی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سنندج با بیان اینکه قصه‌گویی تاثیرگذارترین ابزار تربیتی است، گفت: فرهنگ قصه‌گویی باید در فرهنگ کنونی جامعه امروزی احیا شود.

قصه‌گویی تاثیرگذارترین ابزار تربیتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج بیژن زندیه در جلسه هماهنگی جشنواره قصه‌گویی منطقه 2 کشور با حضور مدیر، کارشناسان کانون استان، نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان در محل فرمانداری سنندج، اظهار داشت: قصه‌گویی به عنوان تاثیرگذارترین ابزار تربیتی است که لازم است در فرهنگ جامعه کنونی دوباره جایگاه خود را پیدا کند چرا که داستان و قصه نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودک دارد و از طریق قصه‌ها و داستان‌های خوب، کودک به بسیاری از ارزش‌های اخلاقی پی می‌برد.
زندیه افزود: قصه‌ها پاسخی به نیاز انسان به آرامش نیز هستند و این که قصه از دیر باز تاکنون با لحضه‌های خواب پیوند داشته، به همین دلیل است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سنندج در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مدیر و کارکنان کانون استان کردستان، افزود: توفیق مربیان قصه‌گویی منطقه 2 کشور نصیب استان ما شده است و ما باید برای اجرای برنامه‌های فرهنگی تمام توانمان را در راستای بهتر برگزار کردن جشنواره به کار بگیریم چون وظیفه ما و تمامی ارگان‌های فرهنگی است که فرهنگ جامعه را از طریق قصه به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.
وی گفت: همه ما در کودکی‌های خود روزهایی را به یاد می‌آوریم که بزرگترها اعضای خانواده را گرد هم می‌آوردند و به بیان قصه می‌پرداختند هر کدام از داستان‌ها نه تنها مردم را سرگرم می‌کردند بلکه به آموزش آداب و رسوم، و فرهنگ مردم جامعه می‌پرداختند.
زندیه گفت: استان کردستان به تعبیر مقام معظم رهبری یک استان فرهنگی است و زمانی که صحبت از استان فرهنگی و کارهای فرهنگی شود رسالت ما بیشتر است و ما باید با کار و تلاش بیشتر آن را به اثبات برسانیم.

*ترویج فرهنگ قصه‌گویی هدف کانون است
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در این جلسه در زمینه اهمیت قصه‌گویی گفت: با توجه به تاثیرات مثبتی که قصه بر کودکان دارد ترویج این فرهنگ از اهداف اصلی کانون است.
سهیلا شیخی افزود: در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره قصه‌گویی به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی مطرح بوده و مورد علاقه و استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.
وی همچنین یادآور شد: تکنولوژی ارتباطات جامعه امروز به سمتی پیش می‌رود که قصه‌گویی را از تاثیرگذاری فرهنگی خارج می‌کند، به همین دلیل است که کانون پرورش فکری با آموزش و تشویق مربیان خود درصدد است با بهترین شیوه، شخصیت کودکان را شکل دهد.
وی با بیان اینکه اولین قصه‌گو خداست، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درصدد است که بار دیگر ارزش حیاتی قصه و قصه‌گویی را در جامعه ترویج کند.
شیخی با اشاره به اینکه قصه‌گویی، تاریخی دیرینه دارد و همزاد انسان است، اضافه کرد: وظیفه کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند غبارزدایی از روی فعالیت‌ها و عملکرد برخی از شیوه‌های نابی است که روبه فراموشی هستند.
جشنواره  قصه‌گویی منطقه 2 کشور با حضور 32  قصه‌گو از 6 استان کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول