اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:

درآمد مازاد دولت صرف تامین هزینه‌های بیمار‌ان صعب‌العلاج می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس ‌شورای اسلامی ‌‌به مازاد درآمد 6.4 میلیارد دلاری دولت اشاره کرد و گفت: قرار است بخشی از این درآمدها صرف تامین هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج شود.

درآمد مازاد دولت صرف تامین هزینه‌های بیمار‌ان صعب‌العلاج می‌شود
جواد صبور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مجلس در انجام وظیفه نظارتی خود سئوال، استیضاح و تحقیق و تفحص را حق مسلم خود می‌داند اما ما معتقدیم نمایندگان باید بهترین راهکار را در این زمینه انتخاب کنند.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس هشتم بیان داشت: در همین راستا طرح نظارت بر نمایندگان نیز به تصویب اعضای محلس هشتم رسید تا وجهه سیاسی نمایندگان، پاک‌دستی و سلامت آنها در تمام حوزه‌ها تضمین شود.
صبور با اعلام اینکه اعضای این فراکسیون هرگز در استیضاح وزیران و حتی سئوال از آنها شرکت نمی‌کند گفت: اگر از ما سئوال شود که چرا موافق دولت و حامی رئیس جمهور مکتبی هستیم باید بگوییم که حمایت از اقدامات مثبت دولت را وظیفه خود می‌دانیم و در تذکر دادن نیز معتقدیم بیشتر موارد باید به صورت دوستانه مطرح شده تا دولت در مسیر حرکت خود دچار تنگنا و مشکل خاص نشود.
این نماینده مجلس حمایت از دولت را یکی از وظایف اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس توصیف کرد و افزود: به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با احمدی‌نژاد داریم هرگز اجازه نمی‌دهیم دولت در مسیر حرکت خود دچار وقفه و یا اقدام تاخیری شود و باید به دولت در برقراری عدالت و تامین رفاه و ارتقای وضعیت معیشتی مردم کمک کرد.
صبور در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری بحث سرمایه‌گذاری شرکت شستا در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ما کار تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را در دستور کار قرار دادیم و معتقدیم در قالب کمیسیون تخصصی و کمیته‌های کاری باید وضعیت درآمدی و هزینه کرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مشخص شود.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت با استفاده از سود سرمایه‌گذاری بازنشستگان و کارگران دست به کارهای مختلفی در حوزه سودآوری و بهره‌وری زده است ولی حاضر نبود به دلایل مختلف در استان اردبیل نیز سرمایه‌گذاری کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: ما در سفر اخیر هیئت دولت به استان اردبیل از رئیس جمهور خواستیم که سازمان تامین اجتماعی را موظف کند تا این شرکت سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاری در شورابیل و سرعین که به نظر می‌رسد سودآوری زیادی دارد به همکاری و مشارکت ترغیب کند که در این زمینه رئیس جمهور نیز قول داده است تا بخشی از سرمایه‌گذاری شرکت شستا را به سوی اردبیل و سرعین سوق دهد.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در استیضاح وزرا شرکت نکرده اما در بخش تحقیق و تفحص به جد ورود پیدا کردیم اظهار داشت: معتقدیم مصوبات مجلس باید از سوی دولتمردان به صورت دقیق و مو به مو اجرایی شود چرا که مجلس برای تصویب برنامه پنجم توسعه و بودجه سالانه وقت زیادی را صرف می‌کند تا کارها به شکل قانونمند انجام شود.
صبور به مازاد درآمد 6.4 میلیارد دلاری دولت اشاره کرد و بیان داشت: قرار است بخشی از این درآمدها صرف تامین هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج شود و بخشی نیز صرف سرمایه‌گذاری بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر شود تا آنها بتوانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.
‌عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود ضرورت تکمیل بیمارستان‌های نیمه کاره در استان به ویژه حوزه انتخابیه اردبیل را یادآور شد و افزود: در سفر چهارم رئیس جمهور تکمیل بیمارستان ترومای اردبیل،‌10 تختخوابی سرعین، تخصصی زنان و زایمان و احداث بیمارستان جایگزین فاطمی در دستور کار قرار گرفته و قرار است بر اساس مصوبات سفر اعتبار آنها تامین شود.
صبور تامین زیرساخت‌های بخش حمل و نقل و راه را بسیار ضروری توصیف کرد و گفت: راه آهن اردبیل – میانه در هفت قطعه در حال احداث است که تا کنون 100 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است به طوری که ما در سال گذشته به تربیت 42 میلیارد تومان و 37 میلیارد تومان اعتبار ملی برای آن مصوب کردیم.
وی زمان افتتاح این پروژه را سال 92 اعلام کرد و بیان داشت: 350 میلیارد تومان از طریق فاینانس به این پروژه اختصاص می‌یابد تا شاهد تکمیل این پروژه باشیم.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم ضرورت احداث راه‌آهن اردبیل به مغان و اتصال راه‌آهن این استان به آسیای میانه و حوزه قفقاز را بیان داشت و گفت: ما در زمان طرح راه‌آهن تبریز به سمت مغان به این پروژه اعتراض کردیم و اعلام شد که این پروژه هیچ مطالعه پدافند غیر‌عامل و موارد قانونی دیگر نداشته و در آن اعمال نشده بود که با اصرار زیاد و دستور شخص رئیس جمهور قرار شد راه‌آهن اردبیل به سمت مغان و اتصال آن به آسیای میانه در دستور کار قرار گیرد تا برخی طرح‌ها و پروژه‌های نابجا در این زمینه که از سوی دیگران مطرح شده بود باطل شود.
صبور همچنین چهار بانده شدن راه اصلی اردبیل – سرچم، کریق به آرموداق را در محور نیر به سمت میانه را ضروری خواند و تصریح کرد: همه این پروژه‌ها باعث می‌شود تا استان اردبیل از بن‌بست رهایی پیدا کند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول