اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرستاد احیای امر به معروف چهارمحال و بختیاری:

امر به معروف در قانون‌گذاری مجلس مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: اصل امر به معروف و نهی از منکر در قانون‌گذاری مجلس مغفول مانده است و عده‌ای تصور می‌کنند با راه‌اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به وظیفه‌شان عمل کرده‌اند.

امر به معروف در قانون‌گذاری مجلس مغفول مانده است
حجت‌الاسلام البرز رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ دعوت‏ به‏ خیر، امر به‏ معروف‏ و نهی‏ از منکر وظیفه‏ای‏ همگانی‏ و متقابل‏ برعهده‏ مردم‏ نسبت‏ به‏ یکدیگر، دولت‏ نسبت‏ به‏ مردم‏ و مردم‏ نسبت‏ به‏ دولت‏ است که شرایط و حدود و کیفیت‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏کند. 
وی افزود: این اصل در قانون‌گذاری مجلس مغفول مانده است و عده‌ای تصور می‌کنند با راه‌اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به وظیفه‌شان عمل کرده‌اند.
رئیسی ادامه داد: هر ساله از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ستادی به‌عنوان ستاد منتخب آمرین به معروف و ناهیان از منکر در استان‌‎ها تعیین و مشخص می‎شود که در سال‌جاری شهرستان فارسان شهرستان منتخب امر به معروف و نهی از منکر در این استان معرفی شده است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر 40 شهرستان در سطح کشور در این طرح شرکت دارند که انتظار می‎رود با اجرای مطلوب آن در سال آینده، این تعداد به 200 شهرستان افزایش یابد.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فرایض بزرگ اسلامی است که اجرای آن آثار و برکات فراوانی را به دنبال دارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین اسلام و اجرای آن باعث برپا شدن واجبات و از بین رفتن منکرات و برقراری امنیت و آسایش در جامعه می شود.
رئیسی افزود: نشر معارف در جامعه باید به‌عنوان یک وظیفه شرعی مورد توجه قرار بگیرد، این در حالیست که برخورد با این مسئله به صورت قهری و اداری نه تنها اقدام مثبتی نیست بلکه اثرات منفی بسیاری نیز دارد.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو عامل مهم تربیتی و بازدارنده از زشتی‌ها است، گفت: این امر به عنوان یک وظیفه علاوه بر حاکم و دولت اسلامی، بر عهده همگان نهاده شده است، تا هر کس به قدر توان خویش بتواند، در تربیت عمومی سهم داشته باشد. 
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، گناه و فساد یک نفر یا یک گروه به سایر افراد و سایر گروه‌ها نیز سرایت می‌کند و جامعه را آلوده می‌کند.
وی تأکید کرد: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می‌کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می‌افتد.
رئیسی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به‌منظور مقابله با دسیسه‌ها و توطئه‌های جدید تهاجم فرهنگی دشمنان توجه هرچه بیشتر به این دو فریضه برای اصلاح ناهنجاری‌های فرهنگ و اخلاقی جامعه لازم و ضروری است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول