اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی:

ولایت‌فقیه دلیل اصلی مصونیت نظام از تمام دشمنی‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف‌ و‌ امور خیریه خراسان رضوی گفت: ولایت‌فقیه یکی از عوامل اصلی مصونیت نظام جمهوری اسلامی از تمام دشمنی‌ها است.

ولایت‌فقیه دلیل اصلی مصونیت نظام از تمام دشمنی‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در آستانه ماه محرم و در جمع مبلغان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: اصلی‌ترین رسالت مبلغین تربیت ولایی است.
وی اظهار داشت: با تمام فعالیت‌هایی که در حوزه دین چه قبل و چه پس از انقلاب انجام شده، اما هنوز هم جای تربیت ولایی خالی است.
گنابادی‌نژاد با اشاره به پیروزی حزب‌الله لبنان افزود: دلیل پیروزی حزب‌الله در جنگ سی‌وسه روزه و حوادث پس از آن همین تربیت ولایی بود و آنان در دفاع و پیروی از ولایت پیش از اینکه از مباحث نظری و علمی بهره‌مند شوند از تجربیات دینی خود استفاده کردند که حاصل تربیت ولایی بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با مطرح کردن چند سئوال که آیا دانستن احکام شرعی وقف الزامی نیست و کدام نهاد مسئول سوالات مردمی در این زمینه است؟ اظهار داشت: روحانیت به ویژه مبلغان سازمان اوقاف با وجود منابع در زمینه احکام شرعی وقف وظیفه‌ای جدی دارند.
وی با تاکید کرد بر اینکه اداره‌کل اوقاف استان نیز به صورت هفتگی پیامک‌هایی با موضوع بیان احکام شرعی برای مخاطبین خود ارسال می‌کند، اظهار داشت: وقف از آموزه‌های دینی است و امروز طیف گسترده‌ای از خیرین مدرسه‌ساز به دنبال وقف مدرسه‌های خود هستند تا خود و اقدامشان را ماندگار کنند.
گنابادی‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه وقف از یادگارهای ائمه اطهار است، ما باید سرمایه‌های جدی مردم را به سمت وقف جهت‌دهی کنیم و اقداماتی صورت بگیرد تا مردم در دراز مدت نسبت به وقف بی‌اعتماد نشوند.
وی افزود: بیان احکام شرعی وقف، ترویج فرهنگ وقف، بیان ماندگاری وقف و ... از وظایف مبلغین است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: امروز 300 الی 400 روحانی طرح هجرت در روستاهای استان مستقر هستند که حرکتی مبارک و موثر در این زمینه است.
گنابادی‌نژاد اظهار داشت: مردم به شدت علاقمند و حامی در این زمینه هستند، اگر این عرصه‌ها درست تبیین شوند از صددرصد مردم به طور حتم 70 درصد همراه می‌شوند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول