اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

رعایت نکردن نظافت در عزاداری‌ها در شأن شیعه نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: عدم رعایت نظافت در مراسم‌های عزاداری در شأن شیعه امیرالمومنین (ع) نیست.

رعایت نکردن نظافت در عزاداری‌ها در شأن شیعه نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد شنبه شب در گردهمایی سالانه مسئولان هیئت‌های مذهبی و همیاران محرم در قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: موضوع عزاداری به ویژه برای اهل بیت سابقه دیرینه در کشور ما به ویژه قزوین این شهر مذهبی دارد که در سال جاری نیز قطع یقین این مراسم باشکوه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: گرما و سرما هیچگاه موجب کاهش کیفیت مراسم‌های عزاداری نشده است و از کیفیت این مراسم‌ نمی‌کاهد و با همت شما مردم، مراسم عزاداری سیدالشهدا در سال جاری پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: در سال 88، جلسه مشترکی را با فرماندهی انتظامی استان داشتیم و در این جلسه طرح موضوع شد که پلیس به تنهایی توان اداره برنامه‌های ایام محرم را ندارد و شهرداری نیز توان ارائه خدمات را ندارد از این‌رو تصمیم گرفته شد که از ظرفیت مردم استفاده شود و در این راستا همیاران محرم را تعریف کردیم.
وی افزود: سال 88 نخستین سالی بود که در شهر از توان مردم برای هدایت دسته‌های عزاداری استفاده کردیم که تجربه اول و خوبی بود و سال 89 نیز این اتفاق افتاد و امسال سومین سالی است که قرار است از مشارکت مردم و این ظرفیت برای چند موضوع اساسی استفاده شود.
وزیری‌نژاد عنوان کرد: هر برنامه و مراسمی یک قالب و محتوا دارد طی اعصار گذشته دشمنان آسیب‌هایی را به عمد در شیوه عزاداری وارد کردند که لزوم پالایش آن جدی است و محتوا نباید به این آسیب‌ها آلوده شود و باید یک عزاداری خداپسندانه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: بخش دوم برنامه و مراسم عزاداری، قالب و شکل برنامه است که می‌تواند هم به صورت خوب اجرا شود و هم اینکه بی‌نظم باشد، شهرداری طی سال خدمات خاصی را در مقاطع زمانی مختلف ارائه می‌دهند ولی صحنه‌هایی در مراسم عزاداری داریم که برازنده شیعه امیرالمومنین (ع) نیست و حتی از این موارد عکس‌هایی نیز گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: ریختن ظروف یکبار مصرف در خیابان، صدمه به مبلمان شهری و بالا رفتن از درخت و آسیب به آن برای تماشای مراسم عزاداری از جمله صحنه‌های نامطلوب است که هم در جشن‌ها و هم در مراسم‌ عزاداری صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: در نیمه شعبان سال گذشته ایستگاه‌های صلواتی در خیابان‌ها بودند به دلیل پراکنده کردن ظروف یکبار مصرف و عدم رعایت نظافت در خیابان‌ها، مجبور شدیم سه روز عملیات پاکسازی در سطح شهر را تعطیل کرده و فقط نقاطی که این ایستگاه‌ها بودند را پاکسازی کنیم و 16 میلیون تومان نیز هزینه اضافی به شهرداری تحمیل شد.
وزیری‌نژاد تأکید کرد: بنابراین باید در کنار توجه به محتوای عزاداری که بسیار مهم است، مراسم امام حسین (ع) زیبا برگزار شود و ناهنجاری‌هایی شکلی را نداشته باشیم.
در ادامه معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در ایام محرم باید مورد توجه قرار گیرد بحث نذور است که کمیته امداد 50 هزار نفر زیر پوشش دارد و همین تعداد نیز اقشار آسیب‌پذیر، که با هدایت این نذور می‌توان به خانواده‌های نیازمند کمک کرد.
سید احمد قافله‌باشی افزود: لازم است هیئت‌های عزاداری همکاری لازم را با کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته باشند و بتوانیم نذور مردم را به سمت کمک به فقرا کشانده و امیدواریم این موضوع در سال جاری تقویت شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول