اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

آسیب‌های عزاداری در اردبیل اندک است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: آسیب‌های عزاداری در استان اردبیل بسیار اندک است.

آسیب‌های عزاداری در اردبیل اندک است
حجت‌الاسلام مهدی ستوده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: مداحان در انتخاب شعر عالی، روحانیون در انتخاب مطالب مجالس وعظ و عزاداران در شکل و محتوای عزاداری مراعات تمام مسائل و انجام فرایض دینی را می‌کنند تا مبادا شکل عزاداری آنها موجب سوء استفاده شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در شکل ظاهری و محتوایی عزاداری باید آداب و شرایط آن رعایت شود، افزود: عزاداران ما با مبانی اسلام و آموزه‌های دینی آشنایی دارند و در کنار رعایت این آموزه‌ها به موقع و سر وقت عزاداری کرده و در سر وقت نیز واجبات دینی خود را انجام داده و آن را مراعات می‌کنند.
ستوده ادامه داد: اگر عزاداری‌ها در برخی از روزهای ماه محرم به ویژه دهه اول طولانی می‌شود و تا زمان پخش اذان صبح به طول می‌انجامد ما شاهد آن هستیم که عزاداران با برپایی نماز صبح به جماعت هرگز از فرایض اصلی و واجب غفلت نمی‌کنند.
این مسئول بیان کرد: حتی در بازار آمدن محلات ششگانه برای عزاداری در شش روز از ماه محرم هیئت‌های مذهبی سعی می‌کنند در وقت اذان و نماز اقامه واجبات کنند و از این امر الهی غفلت نکنند.
ستوده عزاداری بدون وضو و طهارت را دارای اشکال در اجرا و محتوا اعلام کرد و افزود: عزاداران باید با طهارت و وضو در عزاداری‌ها حضور پیدا کنند چرا که حرکت مجلس عزاداری امام حسین ایجاب می‌کند تا‌ با طهارت بیشتر شوکت و عظمت عزادرای‌ها را افزون کنیم.
ستوده با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم روز تاسوعا در اردبیل و هماهنگی‌های انجام شده برای برپایی اجتماع بزرگ مردم اردبیل در روز تاسوعای حسینی، عنوان کرد: در کنار حفظ آیین‌های سنتی در روز تاسوعا همچون شمع‌گردانی، اجتماع بزرگ مردم اردبیل همانند سال گذشته و حتی پرشور‌تر از آن در خیابان‌های منتهی به عالی‌قاپو برگزار می‌شود.
ستوده برپایی نماز ظهر عاشورا را نیز نماد کاملی از وحدت امت اسلامی و عشق و علاقه امت پیامبر و پیروان سید‌الشهدا در عمل به بزرگ‌ترین سفارش حضرت امام حسین اعلام و بیان کرد: همچون سال‌های گذشته هیئت‌های مذهبی و عزاداران عاشقانه و خالصانه در نماز ظهر عاشورا حضور پیدا می‌کنند و به یاد آخرین عبودیت و نماز حضرت سید‌الشهدا نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان اظهار کرد: ما وظیفه داریم در کنار شناخت فلسفه و آموزه‌های قیام امام حسین (ع)، تلاش کنیم به عنوان یک اردبیلی پایبند و مخلص به تشیع به گونه‌ای عزاداری کنیم تا شان و عظمت امام حسین (ع) روز به روز افزون‌تر شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول