اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 آذر آغاز می‌شود؛

طرح امداد و نجات زمستانی هلال احمر استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از آغاز طرح امداد و نجات زمستانی از 15 آذر ماه خبر داد.

طرح امداد و نجات زمستانی هلال احمر استان مرکزی
مرتضی سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طرح امداد و نجات زمستانی امسال نیز همانند سال‌های گذشته توسط این جمعیت به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح از 15 آذر ماه آغاز و تا 25 اسفند ماه ادامه دارد، تصریح کرد: در طرح امداد و نجات زمستانی سال جاری 10 پایگاه ثابت امداد و نجات شهری، هشت پایگاه سیار مجهز به خودروی آمبولانس نجات، یک پایگاه امداد و نجات کوهستان به همراه تجهیزات امداد و نجات در محورها، گردنه‌ها و جاده‌های برف‌گیر و حادثه‌خیز استان مستقر می‌شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: در این پایگاه‌‌ها 64 نفر نجاتگر، 46 نفر امدادگر و 18 دستگاه آمبولانس به کار گرفته شده است.
سلیمی افزایش خدمات امداد و نجات، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت و توان عملیاتی امدادگران در ماموریت‌های امداد و نجات، افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: طرح امداد و نجات زمستانه با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در خصوص سرمای شدید در زمستان سال جاری و لزوم ایجاد ایمنی در راستای کاهش حداکثری حوادث ترافیکی و نیز ایجاد امکان تردد ایمن در جاده‌ها و مقابله با سرمازدگی، کولاک، بهمن و یخبندان اجرا می‌‌شود.
به گفته وی درمان سرپایی اضطراری نجات و کمک‌های اولیه درمانی ضروری به مصدومان و مجروحان تصادفات و سایر حوادث و سوانح از جمله خدمات جمعیت هلال‌احمر در طرح امداد و نجات زمستانی به شمار می‌رود، همچنین مسافران و افرادی که در کولاک و برف گرفتار می‌شوند و نیز حادثه‌دیدگان ناشی از سرما در طرح امداد و نجات زمستانی از اسکان و تغذیه اضطراری برخوردار خواهند شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول