اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌محرم و شور حسینی ـ 1؛

اجرای 5 هزار برنامه سوگواری سالار شهیدان در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای بیش از 5 هزار برنامه عزاداری و سوگواری به صورت شبانه‌روزی در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و امامزاده‌های مازندران خبر داد.

اجرای 5 هزار برنامه سوگواری سالار شهیدان در مازندران
حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به اینکه استان مازندران دارای 13 هزار و 546 موقوفه و 132 هزار و 50 رقبه است، اظهار کرد: 60 درصد از نیات واقفان استان به عزاداری ماه محرم و صفر اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه مازندران از نظر تعداد موقوفات رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: همه متولیان موقوفات موظف هستند که بر اساس نیات واقفان با همکاری ادارات اوقاف عمل کنند تا عواید حاصل از این موقوفات بر اساس نیات پاک و خالص واقفین نیک اندیش عمل شود. 
 
* اعزام 114 مبلغ در مناطق محروم مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) باید مطابق شأن و منزلت این امام همام باشد، تصریح کرد: محرم ماهی است که با فرارسیدن آن جامعه به خود عزای سید و سالار شهیدان را به تن می‌پوشد و همه ما وظیفه داریم برای سوگواری آن امام و مظلوم مراسم عزا و سوگواری در مساجد تکابا، حسینیه و بقاع متبرکه برپا کنیم.
سهرابی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه زمینه لازم را برای سوگواری ماه محرم و سفر آمده کرده است، بیان کرد: هیئت امناء، هیئت‌های مذهبی، ائمه جماعات و مبلغان باید با حفظ وحدت همدلی حول محور ولایت امام حسین(ع) در جذب جوانان و نوجوانان تلاش کنند.
وی همچنین از اجرای بیش از 5 هزار برنامه عزاداری و سوگواری به صورت شبانه روزی در مساجد، تکایا، حسینه‌ها و امامزاده‌های مازندران خبر داد. 
 
* تبیین صحیح نهضت حسینی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به اعزام 114 مبلغ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم به منطق محروم و امامزاده‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: تبیین صحیح نهضت حسینی مهم‌ترین وظیفه این مبلغان اعزامی است.
سهرابی با بیان اینکه مبلغان باید در ماه محرم به اهداف نهضت حسینی بپردازند، افزود: برای زنده نگه‌داشتن حماسه حسینی، مبلغان دینی باید هوشیار بوده و نقش اساسی خود را در جامعه که بیان بصیرت عاشورایی است را به خوبی ایفا کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و حماسه حسینی در جامعه، خاطرنشان کرد: مبلغان باید جوانان را از تفکرات ضد فرهنگی که از سوی ایادی دشمن به اسم عزادارای در جامعه ترویج می‌شود آگاه سازند.
  
* پاداش گریه برای قیام عاشورا
 وی با بیان اینکه در مقابل شبهه‌افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته‌اند باید فلسفه عزاداری را منطقی و عالمانه تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) همواره با گریه و اشک همراه بوده و در روایات معصومین(ع) هم پاداشی برای این گریه ذکر شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، نقش روحانیان در تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: حضور مبلغان در مناطق محروم مازندران سبب توسعه و گسترش امور اعتقادی در اقشار مختلف دانست.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول