اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه احیا شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: امروز امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه مهم دینی در سطح جامعه اسلامی مورد تاکید واقع شده و باید احیا شود.

امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه احیا شود
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ یاران معروف در هنرستان شهید رجایی نهبندان و در جمع دانش‌آموزان اظهار داشت: خداوند بعد از خلقت حضرت آدم(ع) از وی خواست به عنوان نخستین کار مردم را به نیکی دعوت کرده که منظور از این نیکی امر به معروف و نهی از منکر است.
وی ادامه داد: خداوند برای هر ملتی که پیامبر فرستاده رسالت نخست پیامبران خویش را یکتاپرستی قرار داده که در حقیقت این یکتاپرستی بزرگترین و مهم‌ترین معروف است.
امام جمعه نهبندان تصریح کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ‌های مختلفی چون نماز، عدالت و سازندگی و به منظور قوام و بقای نظام اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا و مورد تاکید همه افراد جامعه باشد.
خزاعی با بیان اینکه باید ضمن درک ارزش و مفاهیم امر به معروف و نهی از منکر باید آمر و عامل اجرایی آن باشیم، افزود: اگر امروز زنگ امر به معرف و نهی از منکر نواخته می‌شود از این باب است که این فریضه مهم در جامعه اسلامی به فراموشی سپرده شده است.
وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین آموزه‌های دینی و فرایض الهی است که امروزه متاسفانه در جامعه کمتر به آن توجه و عمل می‌شود و باید بدانیم که تمامی واجبات الهی با این فریضه الهی وابسته است.
امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه جامعه عاری از گناه و آسیب در گرو عمل و انجام امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود، گفت: از این رو باید این فریضه مهم در سطح جامعه احیا و نهادینه  شود.
خزاعی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید" شما امت پیغمبر بهترین امت هستید چرا که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید".
وی پیشرفت و تعالی نظام اسلامی را در گرو احیای و تبیین فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: اگر هفته امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم‌الحرام قرار گرفته و نام‌گذاری شده به این دلیل است که امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) برای احیای این فریضه مهم شهید و به اسارت رفتند.
امام جمعه نهبندان با بیان اینکه ابا عبدالله الحسین(ع) به خاطر منکر بزرگ آن زمان یعنی یزید و یزیدیان به قیام به پا خواست، ادامه داد: شما دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این نظام باید برای پیشرفت شخصیتی و اجتماع امر به معروف و نهی از منکر را در راس امور خویش قرار دهید.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول