اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

کاهش تصدی‌گری دولتی 13 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی داشت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: کاهش تصدی‌گری دولتی و ادغام وزارتخانه‌ها با هدف کوچک‌سازی بدنه دولت تا کنون 13 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی به دنبال داشته است.

کاهش تصدی‌گری دولتی 13 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی داشت
جواد صبور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بودجه سال 90 در 135 ماده قانونی تصویب شده که بر اساس موادی از این بودجه دولت مکلف شده است در توسعه کشاورزی مدرن و آبیاری قطره‌ای و تحت فشار 85 درصد هزینه را تامین کرده و 15 درصد نیز از طریق بهره‌برداران تامین شود.
وی با اعلام اینکه بر اساس ماده چهار قانون بودجه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها موظف هستند هشت درصد اعتبارات عمرانی را برای طرح‌های هادی روستایی و بهسازی آن در نظر بگیرند که 100 درصد آن را دولت تامین می‌کند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: بر اساس ماده 15 در خصوص جرایم رانندگی مقرر شده است در هر منطقه‌ای تصادف رخ دهد و یا پلیس رانندگان را با جریمه مواجه کند جرایم متعلق به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان منطقه برای آسفالت، زیرسازی‌ و بهسازی راه‌های روستایی و شهری هزینه شود.
صبور به ماده 28 قانون بودجه سال 90 در حمایت از بخش تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: صاحبان تمام واحدهای تولیدی و صنعتی که با بدهی بانکی مواجه هستند می‌توانند با تعیین تکلیف بدهی خود علاوه بر برخورداری از بخشودگی جرایم از استمهال بانکی نیز استفاده کنند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی این حرکت را در حوزه اشتغال و تولید بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: این حرکت در استان‌هایی که صنعت در آنها رونق کمتری دارد سبب تحول، رشد و حرکت رو به جلو است.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه استان اردبیل در مسیر صنعتی شدن قرار دارد افزود: با این اقدام و مصوبه مجلس تمام واحدهای صنعتی می‌توانند از مزایای استمهال و بهره‌گیری از تسهیلات مناسب استفاده کنند.
این نماینده مجلس در پایان گفت: اجرای اصل 44 تئوری جمهوری اسلامی ایران که بدون شک در تقابل با تئوری اقتصاد دولتی و نظام سرمایه‌داری که رو به زوال است یک تئوری هدفمند و موثر است که همچون سیاست نه شرقی نه غربی ما می‌تواند اقتصادمان را نیز توانمند نشان دهد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول