اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع انسانی و تحول اداری استاندار اردبیل:

سالانه 4 درصد تصدی‌گری‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون منابع انسانی و تحول اداری استاندار اردبیل گفت: در برنامه پنجم توسعه قرار است سالانه چهار درصد تصدی‌گری‌های دولتی و حاکمیتی به بخش خصوصی واگذار شود.

سالانه 4 درصد تصدی‌گری‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یعثوب نژادمحمد پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه پژوهش و تحول اداری استان اردبیل اظهار داشت: ما کار گروه تخصصی کاهش تصدی دولتی را که بخشنامه و مصوبه آن از سوی وزارت کشور و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اعلام شده است را تشکیل دادیم و قرار است جلسات آن به صورت مرتب در شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار شود.
وی به عضویت تمام دستگاه‌های اجرایی در کار گروه تخصصی کاهش تصدی دولتی اشاره کرد و افزود: قرار است دستگاه‌های اجرایی تمام فعالیت‌های قابل واگذاری خود را احصاء کرده و به صورت منسجم و منظم با راهکار مشخص اعلام کنند تا زمینه واگذاری آنها به بخش غیر دولتی فراهم شود.
معاون منابع انسانی و تحول اداری استاندار اردبیل ادامه داد: با احتساب سالانه چهار درصد واگذاری‌های امور به بخش غیر‌دولتی در پایان برنامه پنجم توسعه شاهد واگذاری 20 درصد کل تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی و غیر دولتی خواهیم بود.
معاون منابع انسانی و تحول اداری استاندار اردبیل تصریح کرد: در گام اول باید تمام دستگاه‌ها نوع فعالیت‌های قابل واگذاری را احصا کنند تا با تصمیم‌گیری کار گروه تخصصی کاهش تصدی‌گری دولتی زمینه برای واگذاری آنها از بخش دولتی و حاکمیتی به بخش خصوصی انجام شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نژادمحمد اظهار داشت: بر اساس برنامه توسعه کشور برخی از مراکز و واحد‌های دولتی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش و علوم پزشکی قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست که در این زمینه نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است.
این مسئول بیان داشت: تمام فعالیت‌های حاکمیتی و قابل واگذاری در قالب چند بخشنامه و آیین‌نامه مدون به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است که به عنوان مثال می‌توان از واگذاری کارهای خدماتی، ارائه سرویس‌های مختلف به مردم و برخی امور در تعامل و برخورد با مردم به عنوان پست‌های قابل واگذاری یاد کرد که در این باب برخی پست‌های حاکمیتی نظیر کارگزینی‌ها همچنان زیر نظر دستگاه‌های اجرایی و بخش حاکمیتی حفظ می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول