اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز برداشت زعفران در قزوین

خبرگزاری فارس: برداشت محصول زعفران از مزارع شهرستان قزوین آغاز شد.

آغاز برداشت زعفران در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، کشت پیازچه زعفران در تابستان انجام شده و برداشت این محصول از اواسط آبان ماه در قزوین شروع شده و تا اواسط آذر ادامه خواهد داشت.
مرتضی تدین کشاورز قزوینی 3 هزار متر از زمین‌های زراعی خود را به کشت زعفران اختصاص داده که پیش‌بینی می‌شود امسال از این اراضی، سه کیلوگرم زعفران خالص به عنوان سال دوم کشت این محصول برداشت شود که این میزان برداشت نسبت به استان خراسان به مراتب بیشتر است.
همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، روز مزرعه چغندر قند در مزرعه نمایشی مرکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستانک از توابع شهرستان بوئین‌زهرا برگزار شد.
در این مراسم که با حضور 35 نفر از بهره‌برداران برگزار شد، شرکت‌کنندگان با اصول صحیح به زراعی محصول چغندر قند (کاشت، داشت و برداشت) آشنا شدند.
در سال زراعی جاری بیش از یک‌هزار و 138 هکتار از اراضی شهرستان بوئین‌زهرا به زیر کشت محصول چغندر رفته است که پیش‌بینی می‌شود 39 هزار و 800 تن چغندرقند در سطح شهرستان تولید شود.
در نیمه نخست سال جاری 17 دوره آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه بهره‌برداران سطح یک بخش کشاورزی برگزار شد.
این گزارش تصریح می‌کند: هدف از اجرای این دوره‌ها، ارتقا دانش و مهارت حرفه‌ای و شغلی بهره‌برداران سطح یک و شاغلین بخش کشاورزی است که در این دوره‌ها 2 هزار نفر در روز در سطح استان شرکت داشتند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، دوره آموزشی مدیریت علف‌های هرز ویژه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی قزوین در محل مرکز آموزش برگزار شد.
در این دوره مباحثی در حوزه اصول مدیریت علف‌های هرز با تأکید بر مدیریت تلفیقی، روش تدوین یک برنامه مدیریت مطلوب، مدیریت علف‌های هرز مقاوم به علف کش‌ها، فیزیولوژی برخی از علف کش‌ها، پایش علف‌های هرز و اصول آن، آستانه‌های زیان اقتصادی و اهمیت آنها و غیره مطرح شد.
در پایان شرکت کنندگان در دوره آموزشی، سؤالات و  نظرات خود را مطرح کردند و ضمن بررسی وضعیت مزارع و باغات استان پیشنهاداتی نیز در این زمینه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول