اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

با افزایش مشوق‌ها قاچاق زعفران کم می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اگر مشوق در حوزه صادرات زعفران مرغوب افزایش یابد بستر برای قاچاق زعفران از بین می‌رود.

با افزایش مشوق‌ها قاچاق زعفران کم می‌شود
محمدحسین کامرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با مشکل همیشگی قاچاق زعفران اظهار داشت: در کنار هر عمل و اقدام مثبت، عده‌ای از افراد وجود دارند که به دنبال کسب سودها و منافع زود هنگام هستند که این می‌تواند عاملی برای توسعه قاچاق کالا باشد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: آنچه که در این راستا و به منظور کاهش این گونه اقدامات باید منظور شود توجه به امر صادرات و شرکت‌هایی که با بسته‌بندی مرغوب اقدام به صادرات زعفران می‌کنند.
وی در پاسخ به این سوال که تا کنون سازمان صنعت معدن و تجارت در راستای حذف قاچاق زعفران مرغوب ایران که بسترساز از بین رفتن اصالت این زعفران شده است اظهار داشت: متاسفانه این موضوع در ارتباط با زعفران و قاچاق آن وجود دارد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در بیان راهکارهای اجرایی شده در این حوزه گفت: برای از بین رفتن بستر قاچاق زعفران باید مشوق‌های حمایتی از زعفران اصیل ایرانی و صادرات آن در بسته‌بندی‌های مناسب صورت پذیرد.

*ارائه مشوق‌ها به معنای ایجاد محدویت در صادرات زعفران نیست
کامرانی تاکید کرد: اگر مشوق‌ها افزایش یابد برای افراد این امرمسلم شود که با صادرات زعفران به صورت بسته‌بندی مرغوب سودی که از صادرات آن کالا مد نظر دارند حاصل می‌شود قطعا از قاچاق زعفران چشم پوشی می‌کنند و به این سمت حرکت می‌کنند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: البته این بدان معنا نیست که صادرات زعفران محدود شود چرا که این موضوع نیز می‌تواند مشکلاتی را برای صادرات زعفران ایجاد کند.

*سازمان در ترویج بسته‌بندی مرغوب زعفران در جا نمی‌زند
کامرانی با مقایسه‌ای از صادرات زعفران در چند سال اخیر اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه زعفران به صورت بسته‌بندی است که در این راستا با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای صادرکنندگان، می‌توان گفت که بسته‌بندی امروز زعفران در مقایسه با چند سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: با قطعیت می‌توان گفت که سازمان در این چند سال برای ترویج بسته‌بندی زعفران در جا نزده است.

*عده‌ای صادرکنندگان فقط جلو پایشان را می‌بینند
وی در ادامه به توجه صادرکنندگان در ارائه زعفران به صورت بسته‌بندی و در وزن‌های پائین اشاره کرد و گفت: همواه صادرکنندگان می‌توانند در بسته‌بندی زعفران و ارائه آن با برندهای مشخص به بازارهای جهانی نقش بسزایی داشته باشند.
کامرانی افزود: بسته‌بندی زعفران و ارائه آن به بازارهای جهانی نیازمند گذشت زمان است اما در این میان متاسفانه عده‌ای فقط به دنبال کسب سود هستند و به نوعی می‌‌توان گفت که فقط جلو پایشان را در صادرات زعفران به صورت فله‌ای می‌بینند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در ادامه به بارندگی‌های اخیر در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش بارندگی‌ها در فصل پائیز سال آینده میزان برداشت زعفران از مزارع استان افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول