اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام محرم؛

مبلغان برای تبلیغ فلسفه عاشورا استفاده کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت چناران با اشاره به فرارسیدن دهه اول محرم، این دهه را به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر معرفی و بر ضرورت زنده نگه‌داشتن محرم تاکید کرد.

مبلغان برای تبلیغ  فلسفه عاشورا استفاده کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام حسن فیروزی در خطبه‌های امروز شهرستان به مبلغان و روحانیان توصیه کرد از این فرصت محرم و مجالس برپا شده در ان که به حضور جوانان مزین است، برای تبلیغ مبانی دین و فلسفه عاشورا استفاده مطلوب کنند.
وی بر ضرورت تبیین پیام‌های این قیام نظیر عرفان و حماسه عاشورا، علل ماندگاری این قیام، جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، معرفی چهره های مثبت و منفی نهضت آسیب‌شناسی فرهنگ عاشورایی در این ایام تاکید کرد و گفت: مراقب باشید از تحریفات، خرافات و بدعت‌ها در این مقوله دوری شود.
خطیب موقت جمعه چناران افزود: امروز دشمن، ولایت‌فقیه یعنی حلقه وصل عاشورا را که خط سرخ شیعه است و مهدویت را که خط سبز شیعه است، هدف گرفته و روی آن متمرکز شده است.
فیروزی افزود: دشمن می خواهد ولایت‌فقیه را تضعیف کند زیرا فهمیده است  که به فرموده امام (ره) تا زمانی که مردم ایران اسلامی پشتیبان ولایت فقیه باشند هیچ آسیبی به کشور نمی رسد.
وی با اشاره به هفته بسیج گفت: این شجره طیبه نماد یکپارچگی و همدلی و انسجام ملی است که از اندیشه‌های ناب امام (ره ) نشات گرفته است و امروز بسیجیان در همه عرصه‌های مهم کشور حضور همه جانبه و فعال دارند و در طول انقلاب اسلامی با ایستادگی و مجاهدت، دنیا را مبهوت رشادت های خود کرده‌اند. 
فیروزی افزود‌: باید این تفکر ناب بسیج برای نسل جوان بازگو شود.
خطیب موقت جمعه چناران به موضوع تحریم‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ما با تاسی از فرهنگ عاشورا و تفکر بسیجی با تمام این تحریم‌ها و فرهنگ‌های وارداتی تا حال مقابله کرده‌ایم، از این پس هم ایستاده و هرگز تسلیم فشارهای آمریکا و غرب نمی‌شویم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول