اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تربیت بدنی آموزش و پرورش همدان خبر داد:

اجرای طرح "طناورز" برای 24 هزار دانش‌آموز همدانی

خبرگزاری فارس: رئیس تربیت بدنی آموزش و پرورش همدان گفت: آموزش و پرورش همدان در طرح طناورز 24 هزار دانش‌آموز را زیر پوشش قرار داده است.

اجرای طرح "طناورز" برای 24 هزار دانش‌آموز همدانی
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجید حمدیه عصر امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران دانش‌آموز استان همدان با بیان اینکه امسال در استان همدان 16 مدرسه ورزش را افتتاح کرده‌ایم، افزود: در طرح سباح استان همدان با 95 درصد ظرفیت پیشرو در اجرای این طرح در کشور است و امسال نیز این طرح در مدارس استان در حال اجراست.
وی با اشاره به طرح طناورز اذعان کرد: این طرح 24 هزار دانش‌آموز را زیر پوشش قرار داده است،‌ همچنین سال گذشته 316 معلم تربیت بدنی استخدام کردیم که امسال تمام مدارس ابتدایی ما معلم تربیت بدنی دارند.
رئیس تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های تربیت بدنی استان همدان میزبانی همدان در رقابت‌‌‌‌های کشوری و برگزاری این مسابقات بزرگ در همدان و برگزاری ورزش‌های همگانی که بسیار فعال و پویا برگزار شد و اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات آسیایی و بین‌المللی بوده است.
وی افزود: استان همدان ظرفیت‌های‌ بسیار خوبی دارد و این نشان‌دهنده فعال و پویا بودن دانش‌آموزان همدانی است و ما نیز به عنوان مسئول در استان باید ظرفیت‌ها و استعداد‌ها را شناسایی کنیم و در به ثمر رسیدن آن تلاش کنیم.
حمدیه ابراز داشت: استان همدان در سال گذشته در رشته‌های ورزشی شش رتبه صعود کرد و دانش‌آموزان استان همدان فقط در حوزه مسابقات وزارتخانه جمعاً 96 مدال طلا و نقره کسب کردند.
وی گفت: دانش آموزان آینده‌سازان ایران هستند پس باید روی آنان سرمایه‌گذاری کنیم و اگر می‌خواهیم برای جوانان کاری انجام دهیم و با جنگ نرم مقابله کنیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: برنامه‌های متعددی در کشور در حوزه تربیت بدنی انجام می شود و مسابقات زیادی برنامه‌ریزی می شود اما برگزاری مسابقات فقط شور و شوق ایجاد می‌کند اصل موضوع پرداختن به ورزش است.
حسن مظاهری عنوان کرد: در کشور ما در چند نقطه مشکل داریم که یکی از آنها کتاب و کتابخوانی است که سرانه مطالعه کتاب در کشور ما بسیار پایین است و با اینکه استفاده از کتابخانه‌های مجازی جای خود را باز کرده است اما با این حال همچنان سرانه مطالعه بسیار پایین است.
وی با اشاره به مشکل دیگر در کشور خاطرنشان کرد: ورزش با هدف تندرستی و سلامتی در کشور با برنامه‌های زیادی مطرح است اما با تعریف این هدف، ما در کشور با مراجعان زیادی به پزشکان روبه‌رو هستیم که از بی‌تحرکی و ورزش نکردن دچار بیماری‌های مختلفی شده‌‌اند و الان نیز تغذیه نادرست و بی‌تحرکی مزید بر علت شده است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان اذعان کرد: باید روی این نکته زیاد کار کنیم و سیاست دولت هم در این امر بسیار جدی است چرا که اعتبارات خوبی برای ورزش اختصاص داده شده به طوری که امسال پنج درصد سهم ورزش دانش‌آموزی است.
وی در پایان سخنانش بیان داشت: امروز در این مراسم 207 نفر از قهرمانان تجلیل می‌شود که هدایای آنها بالغ بر 15 میلیون تومان است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول