اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

دوره ابتدایی سال تحصیلی آینده 6 ساله می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: دوره ابتدایی در سال تحصیلی 91-92 شش ساله می‌شود.

دوره ابتدایی سال تحصیلی آینده 6 ساله می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، فاطمه قربان ظهر امروز در همایش معماران تربیت در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: تغییر ساختار دوره ابتدایی با هدف رشد و تقویت بنیادین در وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.
وی تغییر ساختار آموزش ابتدایی از پنج به شش سال را برای ارتقای کیفیت تحصیلی عنوان کرد و گفت:‌ بر همین اساس کتاب‌های پایه اول دوره ابتدایی سال گذشته تغییر کرد و امسال نیز همه کتاب‌های پایه دوم دوره ابتدایی تغییر می‌کند.
قربان با اشاره به ساختار طرح موسوم به شش، سه ، سه توضیح داد: در اجرای این طرح
دوره‌های ابتدایی و متوسطه به شش سال افزایش می‌یابند که دوره متوسطه به دو دوره سه ساله تقسیم می‌شود.
وی تغییر ساختار کتاب‌ها را اولین گام اجرای این طرح برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا پایه‌های جدید نیز با کتب نوینی فعالیت خود را آغاز کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به نقش دوره ابتدایی در کسب مهارت‌های زندگی اشاره کرد و افزود: موفقیت در این دوره زمینه ساز توفیقات در دوره‌های بعدی است که والدین دانش آموزان باید آموزش و پرورش را در اجرای این طرح یاری کنند.
وی تاکید کرد: بر همین اساس یکی از مزیت‌های اجرای این طرح پیدا شدن ذهنیت مناسب در دانش آموزان در انتخاب رشته تخصصی در دوران متوسطه است.
به گفته قربان؛ با اجرای طرح موسوم به شش، سه، سه، یک میلیون و 150 هزار دانش آموز به دوره ابتدایی اضافه خواهد شد که در این زمینه هیچ مشکلی از لحاظ فضای آموزشی و نیروی انسانی نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 5 میلیون و 700 هزار دانش آموز در 60 هزار مدرسه در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند که یک سوم این مدارس در روستاها هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تحول در روش‌های آموزشی و تحول در محتوای کتب درسی را از گام‌های تحول بنیادین در آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: انسداد مبادی ورودی بی‌سوادی و شناسایی، جذب و آموزش و نگه داشت کودکان لازم التعلیم، احیای آموزه‌های قران کریم، کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت به ویژه در دوره ابتدایی  از برنامه های این معاونت در وزارت آموزش و پرورش است.
وی همچنین ورود فناوری‌های نوین به کلاس‌های درس در دوره ابتدایی و هوشمند سازی مدارس، اجرای طرح‌های ورزشی سباح و طناورز را از دیگر برنامه‌های مهم این معاونت در وزارت آموزش و پرورش برشمرد.
همایش معماران تربیت با حضور 800 نفر معلم اول ابتدایی استان خراسان شمالی برگزار شد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول