اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیاردانشگاه فردوسی مشهد:

آموزش و پرورش سنتی ایران مانع از ورود یافته‌های تحقیقاتی شده است

خبرگزاری فارس: استادیار روانشناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آموزش و پرورش سنتی ما سبب شده که در این چند سال اخیر یافته‌های علوم شناختی و تحقیقاتی ورود چشمگیری به این حوزه نداشته باشد.

آموزش و پرورش سنتی ایران مانع از ورود یافته‌های تحقیقاتی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین کارشکی در نخستین همایش یافته‌های علوم شناختی در تعلیم و تربیت که ظهر امروز در سالن همایش دانشکده علوم‌تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش سنتی ما سبب شده که در این چند سال اخیر یافته‌های علوم شناختی و تحقیقاتی ورود چشمگیری نداشته باشد.
استادیار روانشناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر علمی همایش یافته‌های علوم شناختی در تعلیم و تربیت افزود: در حال حاضر یکی از حوزه‌هایی که کاربرد وسیعی در ارتباط با آموزش و پرورش دارد، علوم‌شناختی است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت علوم شناختی در حوزه‌های علمی، کاربردی و عملی باید اقداماتی برای به کارگیری یافته‌های علوم شناختی در حوزه آموزش و پرورش صورت پذیرد.
استادیار روانشناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد در ارتباط با راهکارهایی که می‌تواند بستر ساز برای حضور یافته‌های علوم شناختی در دانشگاه باشد، گفت: در قدم اول باید اقدامات لازم به منظور معرفی حوزه یافته‌های علوم شناختی صورت گیرد امری که تا کنون در جامعه مغفول مانده است.
کارشکی گفت: استفاده از علوم‌شناختی تنها در ارتباط با آموزش و پرورش نیست و در این میان از یافته‌های علوم شناختی در حوزه تعلیم‌وتربیت می‌توان در سایر بخش‌های آموزشی به مواردی چون آموزش عالی و یا آموزش‌های ضمن خدمت استفاده کرد.
استادیار روانشناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: با بهره‌گیری از علوم‌شناختی می‌توان رفتارها را به شکل مناسب مدیریت کرد.
دبیر علمی همایش یافته‌های علوم‌شناختی در تعلیم وتربیت گفت: برگزاری همایش‌هایی در ارتباط با یافته‌های علوم‌شناختی در تعلیم و تربیت می‌تواند راهکاری برای شناخت این حوزه در جامعه باشد.
وی در ارتباط با نخستین همایش یافته‌های علوم‌شناختی در تعلیم و تربیت اظهار داشت: در راستای اجرای این همایش تعداد 384مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از بررسی، 144 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.
دبیر علمی همایش یافته‌های علوم شناختی در تعلیم و تربیت افزود: از تعداد مقاله‌های پذیرفته شده در نخستین همایش ملی یافته‌های علوم شناختی در تعلیم و تربیت، 95 مقاله برای این همایش دو روزه انتخاب شد که از این تعداد 45 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.
استادیار روانشناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد هدف از برگزاری این همایش را معرفی علوم‌شناختی به جامعه عنوان کرد و گفت: در این راستا چشم‌اندازهای جدید علوم شناختی در تعلیم و تربیت، روانشناختی و هوش مصنوعی، علوم اعصاب و فلسفه ذهن به عنوان محورهای این همایش در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول