اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه محرم؛

1200 روحانی به مساجد استان مرکزی اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اعزام یک هزار و 200 روحانی به مساجد شهری و روستایی این استان به مناسبت ماه محرم خبر داد.

1200 روحانی به مساجد استان مرکزی اعزام می‌شوند
حجت‌الاسلام داود چمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: از این تعداد 200 نفر روحانی خواهر و مابقی برادر هستند.
وی تصریح کرد: تبیین وقایع کربلا، برپایی نماز جماعت، بیان ارزش‌های محرم پاسخ به سوالات از مهم‌ترین برنامه‌های این روحانیون است.
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: به منظور تغذیه فکری مداحان و محتوا بخشی به مجالس حسینی یک هزار جلد کتاب نخلستان و ماه رنگ خون گرفته تهیه و بین مداحان استان توزیع شده است.
چمانی همچنین از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی خبر داد و بیان داشت: این مراسم در مصلی‌ها و مساجد جامع شهرستان‌های استان قبل از نماز جمعه برگزار می‌شود.
وی تهیه کتاب 10 جلدی مهارت تبلیغی برای روحانیون، توزیع کتاب ره‌توشه تبلیغی، اجتماع عظیم هیئت‌های مذهبی، برگزاری مراسم سیاه‌پوشان، گردهمایی هیئت‌‌های مذهبی خواهران و برادران، گردهمایی مداحان اهل بیت(ع)، گردهمایی ائمه جمعه و... را از دیگر برنامه‌های ماه محرم عنوان کرد.
به گفته وی در حال حاضر ۲ هزار هیئت مذهبی برادران و 300 هیئت مذهبی در بخش خواهران در استان فعالیت دارند.
معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی تأکید کرد: احیای نماز، فریضه امر به معروف و نهی از منکر، استقامت و آزادی‌خواهی، حفظ کرامت و عزت نفس، بیداری، رهایی از جهالت و گمراهی، شجاعت، اخلاص، آزادگی، ایثار، انسانیت، عدالت و حق طلبی از میراث قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است که امروز در کشورهای  اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول