اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان خبر داد:

آماده‌باش نیروهای آتش‌نشان کرمان در محرم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان از آماده‌باش نیروهای این نهاد در ماه‌های محرم و صفر سال جاری خبر داد.

آماده‌باش نیروهای آتش‌نشان کرمان در محرم
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی کردی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماه‌ محرم سال گذشته به دلیل هشدارهای مکرر به بانیان مراسم عزاداری، آمار حوادث آتش‌سوزی کاهش یافت.
وی با بیان اینکه تمام نیروهای آتش‌نشان این سازمان در ایام ماه محرم در آماده‌باش کامل هستند، عنوان کرد: در آماده‌باش اولیه که در دهه نخست ماه محرم است، تمام نیروهای شش‌گانه این سازمان با تجهیزات کامل طی شبانه‌روز به صورت آماده‌باش هستند و در مرحله آماده‌باش ثانویه نیز که از 10 محرم آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر سال جاری ادامه دارد به عزاداران خدمت‌رسانی می‌کنند.
کردی از گشت خودروهای سبک و موتورسیکلت‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان در مسیرهای تجمع عزاداران به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد و افزود: این وسایل نقلیه به کپسول‌های آتش‌نشانی مجهز هستند تا در صورت مشاهده حادثه‌ آتش‌سوزی هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آن اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: در دهه‌ اول ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا در مقابل مساجد و تکیه‌ها از جمله حسینیه‌ ثارالله، مسجد امام خمینی (ره) و تکیه‌های عباسعلی و فاطمیه که با حجم انبوه عزاداران مواجه هستند، یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی با تعدادی آتش‌نشان مجهز به کپسول آتش‌نشانی مستقر می‌شوند.
کردی با بیان اینکه تکیه‌ها و مساجد باید به کپسول آتش‌نشانی مجهز شوند، افزود: با توجه به اینکه باید بانیان مساجد و تکیه‌ها روش استفاده از کپسول آتش‌نشانی و انجام عملیات اطفای حریق را آموزش ببینند، نیروهای این سازمان آمادگی کامل  را برای آموزش افراد متقاضی دارند.
وی به بیان هشدارهایی برای توجه بیشتر بانیان مراسم عزاداری به مسائل ایمنی به منظور برپایی عزاداری در محیط‌های امن و ایمن پرداخت و بیان داشت: خیمه‌های عزاداری باید در موقعیتی قرار گیرند که امکان دسترسی نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی به آنها میسر باشد.
کردی اذعان کرد: خیمه‌ها نباید در زیر تیرهای چراغ برق و یا در مجاورت منازل مسکونی قرار داده شوند زیرا در صورت بروز هرگونه حریق احتمالی، امکان سرایت آتش‌سوزی به منازل مسکونی همجوار وجود دارد.
وی بیان کرد: در صورت فضای گسترده تکیه‌ها با ظرفیت بیش از 50 نفر، در نظر گرفتن درهای خروجی متعدد در فاصله‌های مختلف الزامی است تا در مواقع بروز حریق و یا حادثه امکان خروج سریع عزاداران وجود داشته باشد.
کردی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشتر تکیه‌ها برای تامین برق محیط از تیرهای برق شهری استفاده می‌کنند و در بیشتر موارد این کار بدون در نظر گرفتن سیستم حفاظتی «فیوز مناسب» و به صورت روکار انجام می‌گیرد، باید از اماکن مسکونی و تجاری که دارای سیستم برقی استاندارد هستند، استفاده شود.
وی تصریح کرد: سیستم برق رسانی مذکور را به فیوز متناسب با آمپر مصرفی مجهز کنند و از سیم‌های روکار پلاستیکی و غیر مقاوم «سیم زیرگچی» استفاده نشود.
کردی استفاده کردن از یک پریز برق برای تامین برق لوازم الکتریکی مختلف مانند بلندگوها، ‌پروژکتور و بخاری‌های برقی را غیر استاندارد خواند و افزود: از هر پریز تنها یک مصرف کننده مجاز به استفاده است.
وی بیان داشت: از عبور دادن سیم‌ها و کابل‌ها از لابه‌لای کفراژهای فلزی و چادرهای برزنتی به صورت عریان باید خودداری کرد، زیرا در صورت کوچک‌ترین اتصال کوتاه، احتمال بروز آتش‌سوزی وجود دارد.
کردی از بانیان مراسم عزاداری خواست تا از لامپ‌های کم مصرف و استاندارد برای روشنایی استفاده کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول