اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد زنجان:

فوت همسر دلیل سرپرست شدن 86 درصد از زنان زنجانی است

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: در حال حاضر 86 درصد از زنان سرپرست خانوار کمیته امداد استان زنجان به دلیل فوت همسر بی سرپرست هستند.

فوت همسر دلیل سرپرست شدن 86 درصد از زنان زنجانی است
کمال حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مسئولان ذی‌ربط در کمیته امداد امام خمینی (ره) با نگاهی جدید به خدمات حمایتی و با شناخت طیف متفاوت اقدام به بررسی و حل مشکلات این قشر از جامعه با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و خانوادگی این افراد کرده است.
وی بیان کرد: مسئولان این نهاد با برنامه‌ریزی‌های متناسب و بستر سازی مناسب به حمایت از زنان سرپرست خانوار پرداخته و اقدامات بسیاری را در زمینه توانمندی هر چه بیشتر این گروه انجام می‌دهد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه حمایت تحصیلی از اقداماتی است که توسط این نهاد در راستای توانمندی زنان سرپرست خانوار صورت گرفته است، ادامه داد: پدیده زنان سرپرست خانوار به عنوان یک آسیب اجتماعی مورد توجه بوده و کمیته امداد امام خمینی (ره) همگام با سایر ارگان‌های ذی‌ربط در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه طلاق و جدایی همسران یکی از موارد مهم در زمینه افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار است، افزود: وجود 17.5 درصد طلاق در جامعه موجب افزایش تعداد این گروه در جامعه شده است.
حسنی با بیان اینکه در حال حاضر زنان سرپرست خانوار به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند، ادامه داد: توجه به نقش این افراد در خانواده و بررسی مشکلات این زنان در جامعه کمک شایانی به توانمندی هر چه بیشتر این قشر می‌کند.
وی با بیان اینکه تامین معاش خانواده وکمک به تربیت فرزندان از مهم‌ترین موضوعات موجود در زندگی زنان سرپرست خانوار هستند، اضافه کرد: ارگان‌های ذی‌ربط باید به سهم خود اقدامات لازم را در خصوص حل مشکلات موجود در زندگی این زنان انجام دهند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 56 درصد از خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، افزود: دلیل بی‌سرپرست بودن 86 درصد از زنان زیر پوشش این نهاد فوت سرپرست است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع طلاق در جامعه یادآور شد: 10 درصد از جمعیت زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان نیز به علت طلاق و جدایی از همسر بی‌سرپرست هستند.
حسنی همچنین اظهار داشت: چهار درصد از زنان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به دلیل متارکه و سایر موارد بی‌سرپرست هستند.
وی با بیان اینکه مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) با یک دیدگاه جدید اقدام به حمایت از زنان سرپرست خانوار کرده‌اند، یادآور شد: حمایت‌هایی که مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) از زنان سرپرست خانوار انجام می‌دهند با توجه به شرایط سنی، اجتماعی و خانوادگی این گروه است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: ارائه بسته‌های حمایتی برای زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها به منظور توانمند سازی بیشتر از دیگر اقداماتی است که توسط این نهاد صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول