اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دهه فجر؛

7 روستای قاینات آبرسانی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب‌ و فاضلاب روستایی شهرستان قاینات از آبرسانی به هفت روستای قاینات تا دهه فجر سال جاری خبر داد.

7 روستای قاینات آبرسانی می‌شوند
احمد دانشی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به تعداد روستاهای برخوردار از آب آشامیدنی سالم شهرستان قاین اظهار داشت: تعداد 180 روستای شهرستان قاینات با 30 هزار مشترک از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردارند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 52 روستای شهرستان قاینات با شش دستگاه تانکر سیار از پنج علمه برداشت آب تأمین آب می‌شوند.
مدیر امور آب ‌و فاضلاب روستایی قاین با اشاره به اینکه حدود 70 درصد مشترکان خانگی روستایی قاین کم مصرف هستند، گفت: بالغ بر 30 درصد دیگر از الگوی مصرف بیشتر استفاده می‌کنند که بسیاری از این مشترکان یا دامداری‌ها و روستاهایی بوده که در مناطق گرمسیری و دشت واقع شده‌اند که به تبع به سبب آب و هوای منطقه و وجود منازل وسیع مصرف آب این خانوارها زیاد است.
دانشی‌پور با بیان اینکه تا پایان سال جاری تعداد هفت روستای شهرستان قاین از گردونه تانکر سیار خارج می‌شوند، افزود: این روستاها شامل روستاهای گرماب، تیغاب، تجن، خونیک، کرشک، جینان و مصطفی رحمانی است که تا دهه فجر آبرسانی می‌شوند و حمل آب با تانکر سیار به این روستاها حذف می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود 50 درصد شبکه‌های توزیع آب در اوایل انقلاب احداث شده و بیشتر این شبکه‌ها فرسوده هستند، ادامه داد: میزان هدر رفت آب در شبکه‌های آب روستایی قاین بیش از 35 درصد است که به سبب وسعت زیاد شبکه های فرسوده به طور میانگین سالانه 20 کیلومتر شبکه فرسوده را اصلاح می‌کنیم.
مدیر امور آب ‌و فاضلاب روستایی قاین اذعان داشت: در راستای جلوگیری از سرریز مخازن آب سالانه به طور میانگین 10 مورد از سیستم‌های پمپاژ آب اتوماتیک می‌شوند که در واقع از سریز مخازن آب جلوگیری می‌کند.
دانشی‌پور با اشاره به اینکه پیشرفت کنتورهای خراب در این شهرستان بیشتر از تعویض کنتورهای جدید است، اظهار داشت: در حال حاضر 3 هزار کنتور خراب در این شهرستان وجود دارد که هر سالی به طور قطع 10 درصد به کنتورهای خراب در این شهرستان افزوده می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول