اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرکرد:

بسیج فرزند ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرکرد از بسیج با عنوان فرزند ملت ایران یاد کرد و گفت: امید می‎رود این نهاد مقدس شایستگی آن را داشته باشد که طلایه‌دار نهضت اسلام تا ظهور امام زمان(ع) قرار گیرد.

بسیج فرزند ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار داشت: انس با خداوند متعال و پرهیز از گناه تاثیر بسزایی در زندگی مادی و معنوی افراد دارد و آن‌ها را از خطرات و فتنه‌های شیطان در امان نگاه می‌دارد.
وی افزود: پرهیز از گناه و پرهیزکاری موضوع بسیار مهمی است که همه مومنان باید به آن توجه داشته باشند و با کنترل رفتار و گفتار خود دستوارت دین مقدس اسلام را به خوبی به جای آورند.
فاطمی بر ضرورت توجه به آخرت و زندگی پس از مرگ تاکید کرد و گفت: یاد آخرت و توجه به آن تاثیر بسزایی در انسان‌سازی افراد دارد چراکه انسان باید همواره رفتار و گفتار خود را به یاد آخرت کنترل کند.
وی افزود: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند از ابتدا فرزندان خود را با تعالیم دین اسلام آشنا کنند و به کودکان خود از سنین پایین نماز خواندن را بیاموزند.
امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه به سالگرد وفات شیخ مفید اشاره کرد و گفت: شیخ مفید در سال 413 قمری در بغداد از دنیا رفت در حالی که تالیفات ارزشمند و بسیار مهمی از خود به جای گذاشت.
فاطمی افزود: این استاد بزرگوار از نظر اخلاص، دیانت و تقوا به جایگاهی رسید که دو بار موفق به دریافت نامه از سوی امام زمان(ع) در عصر غیبت شد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای بسیجی کشور، اظهار داشت: بسیج شجره طیبه‌ای است که به اشاره معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و تاکنون دستاوردهای بزرگ و درخشانی برای کشور کسب کرده است.
امام جمعه موقت شهرکرد افزود: بسیج نهادی است که از همان ابتدا به یاری مستضعفان شکل گرفت و اقشار مستضعف و زحمت کشیده در شکل‌گیری آن نقش بسزایی داشتند.
فاطمی با بیان اینکه بسیج بر پایه تلاش و رسالت خود توانسته به جایگاه مهم و تاثیرگذاری در کشور دست یابد، تصریح کرد: بسیاری از نیروهای خدوم، زحمت‌کش و مومن کشور در بسیج عضو شدند و با رشد و پرورش آن‌ها در این محیط بسیج در حال حاضر به مجموعه مهم و تاثیرگذاری در کشور تبدیل شده است.
وی از بسیج با عنوان فرزند ملت ایران یاد کرد و گفت: امید می‎رود این نهاد مقدس شایستگی آن را داشته باشد که طلایه‌دار نهضت اسلام تا ظهور امام زمان(ع) قرار گیرد.
فاطمی همچنین به هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد غفلت قرار گیرد مردم با مسائل دینی و شرعی بیگانه می‌شوند و زمینه نابودی و سقوط جامعه فراهم می‌شود.
وی در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم، تصریح کرد: در طول تاریخ و به ویژه در عصر حاضر شبهه‌های بسیاری در رابطه با محرم و عزاداری‌های این ماه مطرح شده که همه بی‌اساس بوده و مردم مومن باید با رعایت استانداردها و دستوارت دینی مراسم‌های عزاداری‌ را هر چه پرشورتر و گسترده‌تر برپا کنند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول