اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌آباد:

استکبار ستیزی از صفات بسیج است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خرم‌آباد گفت: استکبار ستیزی و زیربار ظلم نرفتن از صفات برجسته اعضای بسیج است.

استکبار ستیزی از صفات بسیج است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره)، اظهار داشت: بسیج به فرمان امام خمینی(ره) در همان آغازین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی در کشور فعالیت خود را آغاز کرد و توانست طی این مدت سرافرازانه در تمام صحنه‌ها از جمله دفاع مقدس، دوران سازندگی و دوره حفظ و پایداری نظام و همچنین خنثی کردن فتنه‌های دشمنان نقش‌ آفرینی کند و امروز آسایش و امنیت و پیشرفتی که در جامعه داریم مدیون تلاش‌های بسیجیان است.
وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در بدو تشکیل بسیج، گفت: الگو گرفتن از اقدامات و فعالیت‌های بسیج و پیروی از فرهنگ و روحیه بسیجی تنها راه حفظ و تداوم موج بیداری اسلامی و حرکت‌های انقلابی در منطقه است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه بسیج مجموعه‌ای از آحاد مردم است، تصریح کرد: اخلاص، ایمان، تقوی، معرفت، بصیرت و ولایت‌مداری شاکله اصلی بسیج و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به عجز دشمنان از عظمت و ایستادگی بسیج در مسیر دفاع از مظلوم، اظهار داشت: اعتراض عمومی علیه استکبار جهانی و تداوم نهضت بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی، نشانگر جهانی شدن الگوی بسیج در سطح جوامع مختلف و مستضعفان جهان است.
خطیب جمعه خرم‌آباد، استکبار ستیزی و زیربار ظلم نرفتن را از صفات برجسته اعضای بسیج دانست و ادامه داد: امروز این تفکر جهانی شده و استکبار جهانی سعی دارد با اینگونه حرکات مقابله کرده و چهره بسیج را مخدوش و مانع از پیروزی حرکت‌های مردمی در کشورهای دیگر شود.
وی یادآورشد: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که برخوردار از نیروی بسیجی است.
امام جمعه خرم‌آباد از بسیجیان به‌عنوان عناصری مؤمن، مخلص، دلسوز، فداکار و ایثارگر یاد کرد که در جهت دفاع از نظام خالصانه تلاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه تفکر بسیجی یک تفکر ولایی است، افزود: مهم‌ترین خصیصه بسیج ولایی بودن و توجه به امام زمان(عج) و نایب امام زمان است و حرکت بسیج بر محور ولایت است. 
میرعمادی با بیان اینکه بارزترین تفکر بسیجی استکبارستیزی و عدالت‌خواهی است، گفت: امروز رسالت بسیج جهانی شده است و تمام ملت‌ها با ملت ایران و تمام ظالمان و مستکبران علیه ایران هستند و این بیانگر این است که تفکر، اندیشه، روحیه بسیجی برای جهان الگو شده است.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان همچنین با اشاره به آغاز ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر و تشریح قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: الگوی بسیجیان، امام حسین (ع) و راه آنان راه سالار شهیدان است و با اطاعت از مقام عظمای ولایت، با جان و دل از انقلاب اسلامی محافظت کرده و همچون 32 سال گذشته مانع از بروز انحراف در مسیر انقلاب می‌شوند.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم تصریح کرد: ماه محرم ماه حزن و اندوه برای مسلمانان و شیعیان جهان است. 
میرعمادی ادامه داد: مردم ایران اسلامی تشنه مفاهیم و پیام‌های نهضت عاشورا هستند.
وی، عزاداری در این ایام را همچون عبادت خواند و تاکید کرد: در کنار عزاداری پای منبرها و سخنرانی‌های مبلغان بنشینید و با حضور در مساجد بر معرفت خود بیفزایید.
امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود امر به معروف و نهی از منکر را یک اصل دینی و وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: همه دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی موظف به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند.
وی با تاکید بر اینکه امسال در ماه محرم باید به دنبال احیای منبر و مسجد باشیم یادآور شد: اساس عزاداری‌ها در محرم امسال باید مساجد باشند و روحانیون و مبلغان باید به منبر بروند و با صفای باطن و اخلاص روضه خوانی کنند.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به دهم آذرماه، سالروز درگذشت آیت الله سید حسن مدرس و نامگذاری این مناسبت به‌عنوان روز مجلس خاطرنشان کرد: مجلس جایگاه مهمی در نظام ما دارد و سفارش می‌کنم نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به صاحبان قدرت و ثروت نزدیک نشوند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول