اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرارسیدن ایام محرم؛

همایش استقبال از محرم در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا و ماه محرم دهمین همایش استقبال از این ماه پرفضیلت در مسجد جامع اردبیل برگزار شد.

همایش استقبال از محرم در اردبیل برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این محفل عزاداری که پیش از ظهر امروز برگزار شد و خیل عظیم محبان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت حضور داشتند از 6 نفر پیشکسوت و پیرغلام دربار حسینی تجلیل شد.
نورالدین شکوری مقدم، سعید اختر، خیرالله عزیزپور، اسدالله دیبا، علی حمیدخلق و یوسف معماری از جمله این پیشکسوتان و پیرغلامان دربار حسینی بودند که به خاطر چندین دهه نوکری امام حسین(ع) و برپا داشتن هیئت‌ها و برنامه‌های عزاداری در ماه محرم و ایام سوگواری با اهدای لوح تقدیر و هدیه ویژه تجلیل شدند.
در این مراسم که به همت شورای شهر و شهرداری اردبیل برگزار شد رئیس شورای شهر اردبیل در سخنانی با بیان اینکه سال به سال این برنامه باشکوه‌تر و باعظمت خاص در ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت برگزار می‌شود اظهار داشت: نهضت عاشورا و کربلا نه در شعار بلکه در عمل در اردبیل با دلباختگی عاشقان حضرت سیدالشهدا با شور و حرارت خاص برگزار می‌شود.
‌حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری برگزاری این آئین‌ها را نمادی ویژه از ایثار، ایمان، فداکاری و عشق و دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(ع) و یارانش توصیف کرد و گفت: مردم وفادار این خطه همیشه پرچم عزت و افتخار حسینی را بی‌غل و غش به اهتزاز درآورده‌اند به طوری که چنین برنامه‌هایی نشانه‌ای از این شور و اشتیاق است که همه ساله باشکوه‌تر نسبت به سال‌های قبل برگزار می‌شود.
وی با اعلام اینکه مسئولان شهر، روسای محلات شش‌گانه و هیئت امنای مساجد در برگزاری چنین محافلی نقش اساسی ایفا می‌کنند تصریح کرد: پیام همه ساله عزاداری مردم اردبیل جز احیای مکتب امام حسین(ع) که در آن آزادگی موج می‌زند و ذلتی راه ندارد نمایانگر است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود بزرگ‌ترین آرمان و هدف امام حسین(ع) از قیام تاریخی‌اش را احیای ارزش‌های ناب اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: این نهایت ظلم به نهضت آرمانی امام حسین(ع) است که احساس کنیم آن حضرت برای آمال دنیوی و مبارزه با یزید زمان به پاخاست بلکه قیام امام حسین(ع) قیام حق علیه باطل در تمام ادوار تاریخی است و همه این اصل حقیقی را نباید فراموش کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول