اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

ماهیت قیام امام حسین (ع) جز معرفه معروف و دوری منکر نیست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: شاکله و حقیقت قیام امام حسین (ع) چیزی جز معرفی و به پا داشتن معروفات در جامعه و هشدار در مورد منکرات و دوری امت از بدی‌ها نیست.

ماهیت قیام امام حسین (ع) جز معرفه معروف و دوری منکر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار جلیل بابازاده عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای ستاد برنامه‌های ماه محرم در صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار داشت: اگر به ماهیت و اصالت قیام حضرت سیدالشهدا (ع) نگاه کنیم در کنار برپا کردن احکام اسلامی اصلی‌ترین رسالت و پیام این نهضت عظیم احیای امر به معروف و نهی از منکرات است.
وی تاکید و پیاده کردن این حکم و فریضه الهی را برطرف کننده تمام آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی توصیف کرد و افزود: اگر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به شکل حقیقی و با استدلال درست ترویج پیدا کند و در بین خانواده‌ها و افراد جامعه به فرهنگ حسنه تبدیل شود به یقین از میزان جرم و جنایت، آسیب‌ها و بزه‌ها کاسته می‌شود.
بابازاده در ادامه سخنان خود با بیان این‌که فرهنگ ارزشمند قیام امام حسین (ع) فرهنگ خودداری از گناه و آلودگی‌ها و رفتن به سوی آزادی و حریت واقعی است، تصریح کرد:‌ امروز به عنوان شیعیان امام علی (ع) و تابعان امام حسین (ع) نباید اجازه دهیم در جامعه آثار گناه، روح ایثار، گذشت و کار و تلاش را دچار خدشه و آسیب کند.
این مسئول ضرورت پررنگ شدن مفاهیم دینی و باورهای اسلامی را در تمام عزاداری‌ها و شئون پاسداری از پیام مکتبی امام حسین (ع) را بیان کرد و ادامه داد: ما امروز نیاز به همراهی و توجه جدی مردم به مبانی ارزشی و اصالت یاد شده در قیام امام حسین (ع) داریم تا بتوانیم با تکیه بر همین عقاید و ارزش‌ها ساحت اسلام و آیین آن را از آلودگی و گناه و برخی تهدیدها در امان نگه داریم.
وی بزرگ‌ترین پیام فرهنگ عاشورا را کم نیاوردن در برابر دشمنان و تقویت احساس حریت و آزادگی واقعی اعلام کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام تمام عیار در مسیر مکتب سرخ حسینی همچون یاران و انصار امام حسین (ع) جان خود را فدا می‌کنند اما هرگز حاضر نیستند ذره‌ای به حیثیت، اقتدار و آبروی اسلام و مسلمانان لطمه و صدمه‌ای وارد شود.
به گزارش فارس، این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان این‌که دشمن برای شکستن فرهنگ حسینی ما تلاش 14 قرنی را داشته است، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این هجمه‌ها و تهدیدها با توجه به رسالت عظیم این نظام در پاسداری از ارزش‌های مکتب امام حسین (ع) به قدری سنگین و حجیم بوده است که گاه تصور مقابله با آن بسیار سخت به نظر می‌رسد.
بابازاده به پیروزی‌های مکرر مردم ایران در صحنه‌های مختلف با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) اضافه کرد: ما به دنیا اعلام می‌کنیم که فرزندان این انقلاب زاده عاشورا و تربیت یافته مکتب سرخ حسینی هستند و هرگز در برابر دژخیمان سر فرود نمی‌آورند.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در پایان سخنان خود افزود: در کنار صیانت از این ارزش والامقام شایستگی‌های ملت ایران برای همیشه ثابت شده است و امسال نیز در ماه محرم شاهد افزون شدن این وفاداری‌ها و ارزشمداری‌ها می‌باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول