اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ملی زیتون کشور:

فارغ‌التحصیلان کشاورزی کارآمد نیستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ملی زیتون کشور با اشاره به ناکارآمدی فارغ‌التحصیلان در کشور به ویژه در بخش کشاورزی گفت: در حال حاضر کیفیت آموزش در کشور بسیار نامطلوب است.

فارغ‌التحصیلان کشاورزی کارآمد نیستند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد بلندنظر بعد از ظهر امروز در همایش ایجاد فرصت‌های شغلی اظهار داشت: دلیل اصلی بیکاری در کشور به ویژه در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها این است که در دانشگاه‌ها به دانشجویان رشته‌ها را به صورت عملی یاد نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه جوانان باید زیربنای فرصت شغلی را بشناسند، افزود: اگر زیرساخت‌ها درست شود فرصت‌های شغلی خود به خود به وجود می‌آید.
رئیس شورای ملی زیتون کشور با اشاره اینکه در همایش و در بین جوانان جویای کار به‌عنوان یک کشاورز حاضر شده تا تجربیات خود را در اختیار آنان قرار دهد، خاطرنشان کرد: 30 سال پیش در استان قم در یک منطقه بی آب و خشک فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر در مزرعه‌ای با عنوان فدک مشغول کشت زیتون است.
وی با بیان اینکه عنوان مزرعه‌ فدک یکی از تولیدکنندگان برتر جهان شناخته شده است، ادامه داد: شرایط مزرعه فدک طوری است که طبق هماهنگی‌های به عمل آمده اتحادیه اروپا محصولات تولیدی مزرعه فدک را بدون بازرسی می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه با باور و یقین می‌توان کارهای بزرگ و گام‌های بزرگی برداشت، تصریح کرد: نباید در امر اشتغال منتظر بود باید با استفاده از توانایی خود دست به کار شد.
بلندنظر با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در جنگ جهانی ژاپن را با خاک یکسان کرده بودند، ادامه داد: اما در حال حاضر درآمد سرانه ژاپنی‌ها با تلاش و سیاست‌های درست به‌عنوان دومین کشور بعد از آمریکا 35 هزار دلار است.
رئیس شورای ملی زیتون کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر تعریف ما در کشور از اشتغال مشکل دارد، گفت: همه انتظار دارند در پشت میز باشند و به آنها یاد داده نشده به غیر از پشت میزنشینی کارهای دیگری نیز برای انجام دادن است.
وی با انتقاد از نظام آموزش و پرورش گفت: نظام آموزش و پرورش ما نیز در تربیت فرزندان در دوران مدرسه مقصر است.
بلندنظر گفت: با تحمل سختی‌ها و گرفتاری‌های فراوان توانسته به خیلی از مشکلات فائق آمده و موفقیت‌های فراوانی را به دست آورده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول