اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش سمیرم:

107 روستای سمیرم به خدمات آموزشی نیاز دارند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: 107 روستا در شهرستان سمیرم به خدمات آموزشی نیاز دارند و این وسعت و پراکندگی مشکلات زیادی به همراه دارد.

107 روستای سمیرم به خدمات آموزشی نیاز دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، سیدضیا موسوی صبح امروز در گردهمایی مدیران و سرپرستان مدارس شبانه‌روزی دختر و پسر سمیرم اظهار داشت: مدارس شبانه‌روزی یک واحد آموزشی مستقل هستند که درون آن دو مجموعه خواب‌گاه و یک واحد آموزشی مستقر است.
وی افزود: 70 الی 80 درصد انتخاب سرپرستان مدارس شبانه‌روزی شهرستان با انتخاب مدیر صورت گرفته است.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم تصریح کرد: شاداب‌سازی محیط، ساماندهی نمازخانه‌ها، طراز مالی، فراهم کردن غذا، آمار دانش‌آموزان، سرپرستان و کادر باید توسط مدیران و سرپرستان رسیدگی شود.
وی با اشاره به گستردگی شهرستان و پراکندگی روستاها گفت: 107 روستا در این شهرستان به خدمات آموزشی نیاز دارند و این وسعت و پراکندگی مشکلات زیادی به همراه دارد.
موسوی افزود: تلاش صادقانه، اخلاص در عمل، داشتن یک برنامه و ارزیابی درست از ویژگی‌های یک مدیر موفق در آموزش و پرورش است.
وی با تأکید بر تغییر و تحول فضای آموزشگاه‌های شبانه‌روزی، اضافه کرد: سرپرستان باید برنامه عملیاتی سالانه داشته باشند و طبق آن در بحث بهداشتی، پرورش، آموزش و رفاهی مطالعه کنند.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارس شبانه‌روزی یک فضای عاطفی و خانوادگی است سرپرستان می‌توانند به عنوان مشاور و راهنمای دانش‌آموزان باشند. 
وی همچنین ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم افزود: ماه محرم، ماه احیا ارزش‌های الهی است و باید به نحو مطلوب از آن بهره ببریم.
در ادامه معاون برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش سمیرم نیز گفت: در شهرستان سمیرم، درصد کمک‌های مردمی نسبت به سرانه کلی که واریز می‌شود، بسیار ناچیز است.
حبیب‌الله طغرایی اظهار داشت: ماهانه سرانه هر دانش‌آموز آموزشگاه‌های شبانه‌روزی 25هزار تومان است که در صورت استفاده از امکانات رفاهی از جمله غذا و سرویس رفت و آمد، 12هزار و 500 تومان دریافت می‌کنند.
وی گفت: به منظور توسعه امکانات آموزشی و پرورشی و ایجاد فرصت تحصیلی برای دانش‌آموزان روستایی، امکانات مناسب آموزشی این مدارس افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول