اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی:

دوره‌های آموزشی طرح ولایت استمرار یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی خواستار استمرار دوره‌های آموزشی طرح ولایت شد و گفت: ما نیازمند شبکه‌سازی در مجموعه نظام هستیم.

دوره‌های آموزشی طرح ولایت استمرار یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین قدیانی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی کانون‌های طرح ولایت سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به پیشینه تشکیل بسیج دانشجو و طلبه اظهار داشت: امام خمینی(ره) خواستار تشکیل بسیج دانشجو و طلبه بودند اما این دو نهاد مستقل از هم فعالیت می‌کنند و این در حقیقت به معنای نقص سیستم است.
وی اذعان کرد: یکی از رسالت‌هایی که امام راحل به صورت جدی از دانشجویان و طلاب بسیجی مطالبه کردند، حفظ چارچوب‌های اصیل اسلام ناب است.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به جریان بیداری اسلامی در خاورمیانه و جهان گفت: امروز اتفاقاتی که در بستر بیداری اسلامی شکل می‌گیرد، نیازمند الگویی هستند تا با تاسی به آن حرکت‌های خود را به نتیجه برسانند و این الگوها باید مبتنی بر اسلام ناب باشد.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ارائه الگوی بدلی به ملت‌های انقلابی گفت: دانشجویان ما باید بتوانند سره را از ناسره و اصل را از بدل تشخیص دهند و این نیازمند محکم کردن پایه‌های دینی و اعتقادی دانشجویان بسیجی است.
قدیانی عنوان کرد: ما موظف هستیم نه تنها خود را در زمینه اعتقادی تقویت کنیم بلکه با برنامه‌ریزی و راه‌اندازی بخش دانش‌آموختگان کانون‌های طرح ولایت، مباحث تبیینی را بر عهده بگیریم.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون در 17 استان کانون‌های طرح ولایت راه‌اندازی شده است اما هنوز نقصان داریم و این کانون‌ها در 13 استان دیگر نیز باید راه‌اندازی شود.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی در ادامه به اعضای کانون‌های ولایت توصیه کرد: نسبت به برگزاری دوره‌های غیرمتمرکز اهتمام ورزیده و این دوره‌ها را از نظر تامین محتوا و اجرا پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: تاکنون دوره‌های طرح ولایت برای 8 هزار نفر در استان‌ها و 3 هزار نفر در سطح کشور برگزار شده که می‌تواند پایه خوبی برای فراگیری این دوره‌ها باشد.
قدیانی خواستار استمرار دوره‌های طرح ولایت شد و افزود: این دوره‌ها می‌تواند انسجام و وحدت را در مجموعه بسیج دانشجویی شکل دهد و ما نیازمند شبکه‌سازی در مجموعه نظام هستیم.
وی تصریح کرد: این سازمان دنبال کار سیاسی قدرت‌طلبانه نیست بلکه به دنبال کانال کشی در جامعه خود است.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 38 هزار نفر فارغ‌التحصیل دوره‌های ولایت داریم که باید آنها را فراخوان کرد تا در جریان مباحث آموزشی و اجرایی قرار گیرند.
وی در ادامه بر تاثیرگذاری فعالیت‌های کانون‌های مساجد بر استان‌ها تاکید کرد و گفت: باید نسبت به محیط پیرامون خود حساس باشید تا کانون‌ها به عنوان کانون‌های تفکر استان محسوب شوند.
قدیانی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در دوره‌های طرح ولایت وجود دارد این است که عده‌ای به سمت مبانی نظری رفته و از حوزه عملی غافل می‌شوند در حالیکه باید بحث میدان‌داری را در کنار مباحث نظری حفظ کرد.
وی در پایان سخنان خود به سئوالات حاضرین در ‌ارتباط‌ با طرح‌های مختلف بسیج دانشجویی پاسخ داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول