اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

حیات بسیج در ولایت‌مداری است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل حیات و ضامن دوام بسیج را در ولایتمداری و پایبندی به اصل اساسی و رکین انقلاب اسلامی دانست.

حیات بسیج در ولایت‌مداری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل پیش از ظهر امروز در بخش دوم سخنان خود در جلسه شورای اداری اردبیل با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: معتقدیم بسیج فرهنگی است که باید در جای جای زندگی ما ساری و جاری باشد و در سایه تعالیم آن بتوان تربیت درست و شایسته را رقم زد.
صابری ادامه داد: اگر کارهای ما بوی تبعیت از ولایت و حفظ بیت‌المال و حقوق مردم بدهد به یقین در مسیر پایبندی به فرهنگ بسیجی قرار داریم چرا که برجسته‌ترین ویژگی بسیج ولایت‌پذیری است.
وی با برشمردن ویژگی‌های سردار قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده دوران دفاع مقدس و مغضوب دشمنان اضافه کرد: اگر آمریکا تهدیدی را علیه این سردار ارزشمند دوران جنگ می‌کند به دلیل ویژگی اخلاص و ولایت‌پذیری اوست چرا که چه در دوران جنگ و چه بعد از آن می‌توانیم چنین برجستگی را در رفتار و اندیشه این سردار ببینیم.
استاندار اردبیل با قدردانی از برگزار‌کنندگان برنامه‌های هفته بسیج ضرورت انتقال فرهنگ بسیجی را بسیار ضروری توصیف کرد و با قرائت بخشنامه ابلاغ شده به مسئولان که در آن فرمان مقام معظم رهبری آمده است، افزود: رهبر معظم انقلاب در دستوری صریح برای نام‌گذاری هشتم آبان به عنوان روز پدافند غیر‌عامل تصریح کردند که در این نام‌گذاری باید از هزینه‌های بی‌مورد و برخی اقدامات تجملی جلوگیری شود و ما نیز به عنوان خادم این نظام معتقدیم پرداختن به تجملات و تشریفات در برنامه‌ها شایسته نیست.
صابری رعایت حقوق بسیجیان را در تمام جنبه‌ها خواستار شد و از مسئولان درخواست کرد؛ تا مصوبه مجلس و دولت را در مورد ایثارگران، آزادگان، رزمندگان و بسیجیان اجرایی کرده و اعمال کند.
وی در ادامه سخنان خود به فصل بارش و حفظ آمادگی برای امداد و نجات احتمالی به حادثه‌دیدگان و روان‌سازی رودخانه‌ها، نهرها و کانال‌ها اشاره و عنوان کرد: ما در کنار قدر دانستن این بارش‌ها انتظار داریم کارکنان و عموم مردم در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند تا افت فشار را در فصل سرد شاهد نباشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل پرهیز از به کارگیری وسائل گرمایشی برق‌سوز را به همه کارکنان و مسئولان متذکر شد و اظهار کرد: در راستای استفاده بهینه از منابع برق و کاهش حوادث و اتفاقات متعدد شایسته نیست از وسائل گرمایشی برق‌سوز استفاده شود.
صابری کنترل و نظارت بر انجام پروژه‌های عمرانی با حفظ کیفیت و ارائه خدمات مطلوب را بیان کرد و گفت: در استان اردبیل بنیاد نخبگان در قالب دفتری مستقل شکل گرفته و ما نیاز به حمایت از این مجموعه ارزشمند داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تقارن مبارک هفته بسیج با ایام ولایت و همچنین اتصال به ماه محرم اشاره و عنوان کرد: بسیجیان ما هم در تبعیت از ولایت و هم پاسداری از فرهنگ عاشورا نمونه و مصداق عالی هستند چرا که دلبستگی به این دو اصل انقلاب ما را تا کنون بدون آسیب حفظ کرده است.
رئیس شورای اداری استان اردبیل زندگی بدون اعتقاد به ولایت را همراه با ذلت و تهدید توصیف کرد و افزود: وظیفه و رسالت خواص در شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی‌ها وظیفه‌ای سنگین است و شایسته است با اقدامات مناسب اجازه ندهیم جامعه ما با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شود.
صابری با یادآوری اینکه از دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ایم برای ایام زمستان ذخیره‌سازی مناسب را اعم از سوخت، مواد غذایی و مایحتاج مردم با اولویت مناطق محروم و روستایی تامین کند، بیان کرد: این اقدام به دلیل شرایط صعب‌العبوری برخی از مناطق روستایی است که گاه به دلیل بارش برف چند روزی راه ارتباطی آنها مسدود می‌شود.
وی به ابلاغ بخشنامه اخیر هیئت دولت و معاونت منابع انسانی رئیس جمهور در خصوص سلامت دستگاه‌های اجرایی و فساد اداری گفت: اساس این بخشنامه بر توسعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است چرا که اگر به این اصل پایبند باشیم نه تنها سلامت اداری تامین می‌شود بلکه مختصر فساد اداری نیز از بین می‌رود.
استاندار اردبیل در مورد مصوبه اخیر مجلس در مورد تصویب حقوق مادام‌العمر سیاسیون نیز عنوان کرد: همه معتقدیم مدیران ما در کمال دلسوزی و احساس مسئولیت و بدون توقع خاص به ویژه توقع مادی در سنگر خدمتگزاری هستند و به چنین مصوباتی نیز نیاز ندارند.
صابری در پایان سخنان خود چنین اقدامی را مغایر با اصل عدالت اجتماعی توصیف و اظهار کرد: هر چند این مصوبه لغو شده است اما همچنان بار ندانم کاری در این موضوع در فکر و اذهان نمایندگان باقی می‌ماند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه به دلیل فعالیت‌های خوب فرمانداران استان اردبیل در حوزه‌های مختلف با اهدای لوح سپاس و هدایایی از آنها تجلیل شد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول