اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

در قاموس شهادت شکست وجود ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهرودگفت: اگر در مورد کربلا کتاب لغتی بنویسم عاشورا پیروزترین حادثه است چرا که در قاموس شهادت شکست وجود ندارد.

در قاموس شهادت شکست وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام محمود ترابی بعد از ظهر امروز در جمع بسیجیان استان گلستان اظهار داشت: امام حسین (ع) برای اینکه بتواند مکتب خود را بشناساند موفق‎ترین بوده است و توانست باطن دشمن را آشکار و مکتب آنها را بشکند.
وی افزود: مظلومیت علی اصغر(ع) و آبخواهی امام حسین نهایت پلیدی سپاه دشمن را آشکار می‎سازد. 
ترابی با اشاره به اینکه کربلا یک حادثه افندی است خاطرنشان کرد: کربلا همه برای نسل گذشته و هم آینده نجات بخش و تاثیرگذار بوده است و همه اینها حساب شده بود و نورالنور بود که با حادثه خودش ظلمات‎ها را از بین برد.
وی با بیان اینکه کربلا یک حادثه بزرگ بوده است اذعان داشت: امام حسین مکتب یزید را ضایع کرد و عظمت این حرکت به قدری است که نیاز دارد در هر دوره بیان جدید و تفسیر جدیدی وجود داشته باشد.
امام جمعه شاهرود بیان کرد: درس‎های عاشورا بی‎پایان است و هم خانوادگی و هم اجتماعی است و دارای ابعاد گسترده‎ای می‎باشد.
وی به آخرین سفارش امام حسین (ع) با خاندان و اهل بیتش اشاره کرد و گفت: امام در آخرین لحظات نیز با عطوفت و مهربانی با اولادش برخورد می‎کند و در آن شرایط سخت نیز تا آخرین لحظه عطوفت و مهربانی را در برخورد با اهل بیت سرلوحه قرار داده بود و به زنان و بچه‎های خود در لحظات آخر سفارش می‎کند که جایگاه شما والا و ارزشمند است مبادا کلامی بر زبان جاری کنید که جایگاه و مقام شما را پایین آورد. 
ترابی با بیان اینکه حرکت امام حسین به کربلا یک حرکت حساب شده بود، ادامه داد: امام حسین (ع) از حوادث کربلا به خوبی آگاه بود و می‎دانست که برای چه می‎رود و به کجا می‎رود که خانواده‎اش را نیز با خود همراه ساخت تا مظلومیتش ریشه کن سازد یزیدیان را و مکتب آنها را برای همیشه از بین ببرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول