اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مرکز بهداشت بجنورد؛

همایش بزرگ خانواده و دیابت در بجنورد برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش بزرگ خانواده و بیماری دیابت از سوی مرکز بهداشت شهرستان بجنورد برگزار شد.

همایش بزرگ خانواده و دیابت در بجنورد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، رئیس مرکز بهداشت بجنورد در این آیین گفت: این همایش با هدف حساس‌سازی جامعه نسبت به پیشگیری از بیماری‌های مزمن غیر واگیر که دیابت یکی از شایع‌ترین آن‌ها بوده و همچنین ضمن اطلاع رسانی به خانواده‌ها، اهمیت اصلاح شیوه‌های غلط زندگی ماشینی با تاکید بر ورزش و افزایش تحریک بدنی برگزار شده است.
محمد انفرادی اظهار داشت:‌ دیابت ره‌آورد زندگی مدرن و کم تحرکی و اضافه وزن افراد در جوامع پیشرفته عامل اساسی بروز این بیماری است.
وی اضافه کرد: دیابت یک بیماری پنهان است و تا زمانی که عوارض آن ظاهر شود، فرد از آن آگاه نخواهد شد و به همین دلیل افراد در معرض خطر باید با یک آزمایش خون ساده ناشتا از میزان قند خون خود مطلع شوند و در صورت بالا بودن برای کنترل آن اقدام و تلاش کنند.
انفرادی یادآور شد: از عوارض ناگوار دیابت، درگیر شدن عروق خونی اندام‌های حیاتی چون؛ قلب، مغز، چشم و کلیه است و پیشگیری از این بیماری بسیار معقولانه و به صرفه تر از هزینه کردن برای درمان آن است.
وی پرنوشی، پر ادراری و کاهش غیر قابل توجیه وزن را از علایم اصلی ابتلا به دیابت عنوان کرد و اصلاح شیوه زندگی با پیروی از رژیم غذایی سالم افزایش تحرک بدنی، کاهش اضافه وزن، پرهیز از استعمال دخانیات و مصرف خودسرانه داروها را عامل موثری در پیشگیری از دیابت دانست.
رئیس مرکز بهداشت بجنورد با اشاره به مناسبت روز جهانی داوطلب که در آذرماه قرار دارد نیز از داوطلبان سلامت و رابطان بهداشتی قدردانی کرد و آن‌ها را افرادی خیر اندیش و پیشتاز در همکاری و همیاری داوطلبانه و بدون انتظار پاداش توصیف کرد که می‌توانند در هر محله مسائل مربوط به سلامت را به خوبی پیگیری کنند و آموزش دهند.
بر پایه این خبر، در این آیین  برنامه های متنوعی چون؛ ایروبیک کودکان و بزرگ‌سالان، ورزش باستانی کودکان، یوگای بزرگ‌سالان، طناب زنی، ارائه مقاله نویسی یک رابطه بهداشت و مسابقه قرعه کشی و اهدای جوایز نیز به اجرا در آمد.
این همایش با حضور مسئولان بهداشتی، بیماران مبتلا به دیابت، کارکنان مرکز بهداشت و رابطان بهداشت و داوطلبان سلامت شهرستان بجنورد و به همراه شمار زیادی از خانواده‌‌های آن‌ها در سالن ورزشی علیدخت برگزار شد.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول