اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان:

حرکت رسانه‌های مکتوب به سمت جهانی شدن باشد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به وضعیت و جایگاه رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف، تاکید کرد: باید در حوزه رسانه‌های مکتوب به سمت و سوی جهانی شدن و بین‌المللی حرکت کنیم.

حرکت رسانه‌های مکتوب به سمت جهانی شدن باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مهدی فرضی بعد از ظهر امروز در نخستین همایش هم‌اندیشی مطبوعات غرب کشور که در آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه رسانه‌های مجازی در استان کردستان در سطح کشورهای همسایه و بین‌المللی حرفی برای گفتن دارند که باید سعی شود رسانه‌های مکتوب را نیز به این سمت هدایت کنیم.
وی در ادامه افزود: ما باید نگاه تفکیکی و روند عمومی به رسانه‌های کشورمان داشته باشیم و در این راستا رسانه‌ها از فضاهایی هستند که در روند فرهنگ‌سازی بسیار موثر خواهند بود.
معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان بیان داشت: رسانه‌ها در کشورهای غربی تاثیر زیادی در تثبیت و تعمیق فرهنگ دارند و ما باید تلاش کنیم رسانه‌های کشورمان را به این سمت سوق دهیم.
حجت‌الاسلام فرضی با تاکید بر اینکه باید مطبوعات به جای وابستگی به دولت‌ها اقتدار خود را حفظ کنند، تصریح کرد: وابستگی مطبوعات قدرت بیان مسائل را از آنان گرفته و زمینه رشد آنان فراهم نخواهد شد.
وی اضافه کرد: هیچ گاه افرادی که رسالت و وظیفه مهم آگاهی‌بخشی، سالم‌سازی جامعه و اطلاع‌رسانی را بر عهده داشته‌اند وابسته به مجموعه خاصی نبوده بلکه همیشه مستقل عمل کرده‌اند.

* مطبوعات باید بنگاه تولیدی بکارگیری اندیشه‌ها باشد

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به اینکه مطبوعات غرب آهسته آهسته خود را مستقل و همسو با مطبوعات کشورمان کرده است، اظهار داشت: مطبوعات باید بنگاه اقتصادی تولید برای بکارگیری اندیشه باشد.
حجت‌الاسلام فرضی افزود: در استان کردستان با توجه به وجود 34 نشریه فعال شامل هفته‌نامه، دو هفته‌نامه و ماهنامه، باید خود را به جایگاهی برسانیم که حرفی برای گفتن در این عرصه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: تاثیر رسانه‌های مکتوب و مطبوعات بر مردم بیشتر از رسانه‌های دیداری و شنیداری است چرا که رسانه‌های دیداری و شنیداری فقط مقطعی هستند اما رسانه‌های نوشتاری و مکتوب قابلیت بازگشت و دسترسی دوباره به آنان وجود دارد.
معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان عنوان کرد: باید نگاه فرامنطقه‌ای به مطبوعات غرب کشور داشت و با بروز رسانی در جایگاه ملی و بین‌المللی فعالیت کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم نیاز به اطلاعات و بینش و بصیرت و آگاهی دارند، افزود: باید این نیازمندی‌های مردم را در حوزه رسانه مکتوب پیاده و قدرت را بالا ببریم و چنان در این عرصه عمل کنیم که خود را به سمت بین‌المللی شدن سوق دهیم.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول