اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته علمی سومین همایش ملی آسیب‌های پنهان:

ارتباطات رسانه‌ای بشریت را دگرگون کرده است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی سومین همایش ملی آسیب‌های پنهان گفت: ارتباطات جدید به واسطه رسانه‌ها دچار دگرگونی شده و جامعه نشری را تحت‌تاثیر خود قرار داده است.

ارتباطات رسانه‌ای بشریت را دگرگون کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج جلیل سحابی ظهر امروز در سومین همایش ملی آسیب‌های پنهان در سنندج با بیان اینکه ارتباطات جدید به واسطه رسانه دچار دگرگونی شده، افزود: امروز ترس ما از دیگران فزونی گرفته، ترسی که از پیامدهای مستقیم روند توجه عمومی به مسائل اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ ما به فرهنگ هراس تبدیل شده و یا به عبارتی هراس به عنصر غالبی از فرهنگ ما تبدیل شده است، اظهار داشت: امروزه محافل، مجامع و رسانه‌ها مملو از مباحثی است که خبر از انفجار مسائل علمی می‌دهد.
سحابی با تاکید بر اینکه این امر موجب ایجاد نوعی هراس عمومی شده، بیان کرد: این مباحث ممکن است افراد را تشویق به کناره‌گیری از زندگی عمومی کند و مجبور شود به خدا پناه ببرد و در خانه را به روی خود ببندند و این در حالی است که ما حتی به آنها نیز نمی‌توانیم پناه ببریم چرا که گاهی اوقات گفته شده که خانه‌ها جزایر امن حامی انسانیت در برابر تباهی نیستند و این حس ایجاد شده که مسائل اجتماعی بدون هیچ مانعی ما را به کام خود فرو برده‌اند.
به گفته وی ما در عصر جدید با مسائل متعددی روبه‌رو هستیم و با توجه به اینکه رسانه‌ای شدن فرهنگ سهم عمده‌ای را در بروز مسائل جدید به خود اختصاص داده، ضروری است که به تعریف مسئله اجتماعی و نقش رسانه در تعریف، بازنمایی و گسترش مسائل اجتماعی توجه کنیم.
دبیر کمیته علمی سومین همایش ملی آسیب‌های پنهان پنهان در کردستان عنوان کرد: امروزه مسئله اجتماعی را به عنوان پدیده‌ای معرفی می‌کنند که در جامعه گسترش یافته و تعدادی از مردم خواستار برخورد با آن بوده و در نهایت یک مرجع رسیدگی سعی در کنترل آن دارد.
سحابی با بیان اینکه در کنار بسیاری از مزایای گسترش رسانه‌های جمعی آسیب‌های پنهان نیز در جامعه رو به گسترش است، گفت: بر همین اساس به نظر می‌رسد که برگزاری چنین همایش‌هایی با محوریت رسانه می‌تواند گامی موثر در شناخت بهتر از رسانه به ما بدهد.
وی با اشاره به اینکه بازگشت به عصر ماقبل رسانه نه ممکن و نه به صرفه است، یادآور شد: لازم است که جنبه‌های مختلف آسیب‌های رسانه‌ای را شناخت و به کارکردهای آن واقف شد چرا که خروجی این بحث‌ها می‌تواند کارکرد آگاهی‌بخشی داشته و خانواده‌ها و برنامه‌ریزان را برای استفاده بهتر از رسانه‌ها یاری کند.
سومین همایش ملی آسیب‌های پنهان صبح امروز با محوریت رسانه و آسیب‌های اجتماعی و با حضور پژوهشگران، دانشجویان و جمعی از مدیران و مسئولان استان کردستان آغاز به کار کرد.
تعداد ۷۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه سومین همایش آسیب‌های پنهان در سنندج رسیده که 40 مورد آن تخصصی است و در این همایش ۸ مقاله برتر برای شرکت‌کنندگان ارائه شد.
همچنین تعدادی از مقالات نیز به صورت پوستر در حاشیه همایش برای استفاده علاقه‌مندان ارائه شده است.
در حاشیه برگزاری سومین همایش ملی آسیب‌های پنهان در سنندج، کارگاه‌های آموزشی مطابق با محورهای همایش نیز با حضور اساتید برگزار شد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول