اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مؤسسه جهانی تقریب مذاهب:

رسانه‌های غربی دنیا منکرات را ترویج می‌دهند

خبرگزاری فارس: معاون مؤسسه جهانی تقریب مذاهب گفت: رسانه‌های غربی دنیا با ترویج منکرات و گسترش برنامه‌ها و فیلم‌های هالیودی درصددند تا بر فکر و روح مسلمانان تأثیر بگذارند.

رسانه‌های غربی دنیا منکرات را ترویج می‌دهند
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید حامد علم‌الهدی امروز در نخستین نشست علمای تشیع و تسنن سیستان با موضوع بیداری اسلامی که به همت اداره تبلیغات اسلامی زابل در هتل نیمروز این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: در طول سال این نشست‌‌ها و جلسات به صورت رسمی و مداوم در سطح کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: وقتی به تاریخ اسلام نگاه می‌شود، در می‌یابیم که علمای بزرگ اسلام با هم ارتباط داشته‌اند حتی در حوزه‌های علمیه و این امر متداول است چراکه وقتی در بین عامه مردم قرار می‌گیریم، وحدت و همدلی را در بین آنها به وفور مشاهده می‌کنیم.
معاون مؤسسه جهانی تقریب مذاهب عنوان کرد: 14 قرن است که علما و مفسران شیعه و سنی بحث دارند و تفکر می‌کنند که این امانت چیست، امانتی که بر زمین و آسمان و کوه و... نازل شده است.
علم‌الهدی تصریح کرد: خداوند انسان را به دو صفت عالم و نادان خطاب می‌کند و انسان ظلمش از هر موجود دیگری بیشتر است حتی به جایی این ظلم می‌رسد که به خودش نیز ظلم می‌کند.
وی اضافه کرد: انسان منشأ جهالت و نادانی است، بزرگان اهل سنت و تشیع یک امانت دارند و آن قرآن است و تنها کسی که می‌تواند محل نزول قرآن باشد، وجود مبارک نبی مکرم اسلام است.  
معاون مؤسسه جهانی تقریب مذاهب بیان داشت: همچنین در برخی از روایات نیز نقل شده که مقصود از امانت الهی، نماز بوده زیرا معتقدند نماز اصل دین، اصل حکومت نزد خدا، حاکم در حقیقت خود خدا و پیامبر نماینده خدا بر بشریت است.
علم‌الهدی افزود: در برخی از روایات نیز این امانت را عقل دانسته‌اند چراکه خداوند به همه عقل داده است، چون کلمه امانت آنقدر وسعت دارد لذا همه این امانات قابل جمع هستند.
وی افزود: آنچه که در کشورهای اسلامی رخ داده است آن را به عنوان بیداری اسلامی می‌شناسیم ولی رسانه‌های غربی آن را  به بهار عربی ذکر می‌کنند.
معاون مؤسسه جهانی تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: عجیب‌تر از همه، تمام رسانه‌های دنیا منکرات را ترویج می‌دهند و ‌‌فیلم‌های هالیودی را آنقدر گسترده کرده‌اند تا بتوانند بر فکر و روح مردم به ویژه جوانان تأثیر بگذارند اما می‌بینیم که در چنین عصر و زمانی جوانان با عشق و علاقه در میدان التحریر مصر جمع می‌شوند و بر علیه کشورهای ظالم شعار می‌دهند و نماز جماعت می‌خوانند.
علم‌الهدی به دو برنامه شبکه ماهواره‌ای به نام‌های شبکه اهل بیت و شبکه‌ای که برای حمایت از اهل تسنن اجرا می‌شوند اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با حمایت سیا و آمریکا اجرا می‌شوند و اینها می‌خواهند با هدف شومی که دارند بین شیعه و سنی تفرقه بیندازند.
وی بیان داشت: مردم و به ویژه قشر جوان باید مواظب باشند تا فریب این شبکه‌ها را نخورند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول