اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

2800مسجد و هیئت در ماه محرم به اقامه عزا و سوگواری می‌پردازند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: یک هزار و 820 مسجد و 630 روحانی در استان داریم که در ماه محرم با همراهی بیش از یک هزار هیئت مذهبی و یک هزار و 200 شاعر و مداح اهل بیت(ع) به نشر معارف اسلامی می‌پردازند.

2800مسجد و هیئت در ماه محرم به اقامه عزا و سوگواری می‌پردازند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل که در محل استانداری اردبیل برگزار شد اظهار داشت:‌ اگر امام حسین (ع) را نور خاموش نشدنی و تبعیت از راه آن حضرت را احیای ارزش‌های اصیل اسلامی بدانیم عظمت ماه محرم و صفر در زنده نگه داشتن اسلام و انقلاب را می‌توانیم به خوبی مشاهده کنیم.
وی با بیان احادیثی از عشق و عاطفه نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) و امیر‌المومنین (ع) نسبت به امام سوم گفت: پیامبر (ص) اولین سوگوار برای امام حسین (ع) است چرا که آن حضرت در احادیث و روایات متعدد از نحوه شهادت آن حضرت و حادثه کربلا سخن‌ها به میان آورده و اطرافیان را به گریه و تامل انداخته است.
این مسئول بیان داشت: بعد از 1400 سال عزاداری پیدا و پنهان برای امام حسین (ع) این نعمت و موهبت الهی در تاریخ معاصر به دست ما رسیده است و این بزرگترین افتخار برای اهالی اردبیل است که در عزاداری برای امام حسین (ع) زبانزد عام و خاص هستند.
ستوده از دیار دار‌الارشاد به عنوان دیار عاشقان و دلدادگان به مکتب عاشورا و کربلا یاد و خاطرنشان کرد: ما در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی بحث عزاداری را به صورت جدی مدنظر قرار دادیم به طوری که در اکثر شهرهای استان اردبیل برنامه استقبال از ماه محرم، همایش‌ها و نشست‌ها برگزار شده و یا در حال برگزاری است.
وی محوریت سه برنامه ‌را قبل، حین و بعد از ماه محرم اعلام کرد و افزود: برنامه‌های ما برای چندین گروه از جمله مداحان، شعرا، روحانیون،‌هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد برگزار شده تا با یک شایستگی مناسب با استقبال ماه مجرم برویم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به وجود یک هزار و 820 مسجد در استان و 630 روحانی اشاره کرد و بیان داشت: در این استان بیش از یک هزار هیئت مذهبی و یک هزار و 200 شاعر و مداح حسین فعالیت می‌کنند که اقدامات آنها ساماندهی شده است.
ستوده خود به آیین طشت‌گذاری در عصر امروز در مسجد جامع اردبیل اشاره کرد و گفت: در این مراسم عزاداران شش محله اردبیل آیین سنتی – مذهبی طشت‌گذاری را به مدت هشت ساعت برگزار می‌کنند که در این مراسم علاوه بر مردم شهر اردبیل عزادارانی از سایر استان‌ها و حتی کشور همسایه آذربایجان حضور می‌یابند.
وی به برنامه هماهنگ روز تاسوعا و تجمع عظیم مردم اردبیل در این روز از ساعت 13:30 تا 15: 30 اشاره کرد و گفت: در کنار آن به روال سنت گذشته دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری محلات ششگانه در شش روز به بازار می‌آیند و به عزاداری می‌پردازند.
وی حجم تبلیغات و سنگینی سرمایه‌گذاری نظام غرب در راه‌اندازی شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای را فراوان دانست و گفت: متاسفانه از 16.5میلیون خانوار ایرانی 11میلیون خانوار با ماهواره، اینترنت و رسانه‌های دیگر ارتباط دارند که مسائل و گرفتاری‌های خاص خودش را دارد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول