اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد حفاظت اجتماعی زنجان تاکید کرد:

نقش شبکه‌های ماهواره‌ای در ترویج بی‌بند و باری‌

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد حفاظت اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس بررسی‌ها صورت گرفته مشخص شده است که شبکه‌های ماهواره‌ای نقش مهمی در ترویج بی‌بند و باری‌های اخلاقی در جامعه دارند.

نقش شبکه‌های ماهواره‌ای در ترویج بی‌بند و باری‌
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حمدالله حسن‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد حفاظت اجتماعی این شهرستان با بیان اینکه بحث پیشگیری یکی از مباحثی است که رئیس قوه قضائیه بر آن تاکید دارد، اظهار داشت: در این راستا از سال گذشته معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد.
وی افزود: امروز در دنیا سازمان ملی پیشگیری از جرم ایجاد شده و در کشور نیز همه به این نتیجه رسیده‌اند که دادگستری به تنهایی نمی‌تواند در بحث جرم و جنایت وارد شود و باید همگان در دست هم داده و در مسیر پیشگیری از وقوع جرم گام بردارند.
معاون پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان زنجان از بررسی 12 میلیون پرونده توسط قوه قضائیه در سال گذشته خبر داد و افزود: این در حالی است که در کشورهایی همچون هند در ایالتی که 200 میلیون جمعیت دارد فقط 50 هزار پرونده وجود دارد.
وی تصریح کرد: به هر حال برای کشوری که می‌خواهد الگوی دیگران باشد این امر قابل قبول نیست و باید با تلاش در مسیر پیشگیری از وقوع جرم شاهد کاهش میزان پرونده‌ها باشیم.
حسن‌زاده با بیان اینکه دادگستری به هیچ عنوان به تنهایی نمی‌تواند در راستای تحقق این امر فعالیت کند، خاطرنشان کرد: ستاد حفاظت اجتماعی از سال گذشته فعالیت جدی خود را در استان زنجان آغاز کرده است که در بودجه سال جاری نیز مبلغ 8 میلیارد بودجه پیش‌بینی شده است.
وی افزود: قانون اساسی وظیفه قوه قضائیه را اقدام مناسب برای پیشگیری دانسته و در برنامه توسعه پنج ساله نیز همه نهادها را مکلف به همکاری با قوه قضائیه کرده است.
رئیس ستاد حفاظت اجتماعی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمارها 88 درصد بزهکاری‌های نوجوانان از خانواده‌های نابسامان است، بیان کرد: در دنیا پلیس معماری انتظامی تشکیل شده است و کسی که نسبت به احداث ساختمان اقدام می‌کند، باید برچسب امنیت بگیرد.
وی اضافه کرد:‌ ولی ما پیشگیری را جدی نمی‌گیریم و این در حالی است که اگر همگان در امر پیشگیری فعالیت کنند شاهد کاهش جرم در جامعه خواهیم بود.
حسن‌زاده در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال تقویت ستادهای حفاظت اجتماعی استان هستیم، گفت: ستادها بازوی کمک به دادستان و نیروی انتظامی هستند و قوه قضائیه به این نتیجه رسیده است که باید این ستادها تقویت شوند.
معاون پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای در راستای زدودن اعتقادهای پاک مردم و زمینه‌سازی برای گرایش نوجوانان و جوانان به سمت مسائل غیر اخلاقی تصریح کرد: در حال حاضر چند صد سایت شیطان ‌پرستی در حال فعالیت هستند و درصدد هستند که بچه‌های ما را از همان مقطع ابتدایی منحرف کنند.
وی اضافه کرد: این شبکه‌ها و سایت‌ها به دنبال گسترش روابط دختر و پسر، ترویج عریان بودن و نیز گسترش روابط نامشروع بین محارم هستند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول