اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی اردبیل:

توزیع 20 هزار جلد کتابچه آگاه‌سازی سوء مصرف مواد مخدر

خبرگزاری فارس: کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی اردبیل از توزیع 20 هزار جلد کتابچه آگاه‌سازی سوء مصرف مواد مخدر از طریق سازمان بهزیستی اردبیل خبر داد.

توزیع 20 هزار جلد کتابچه آگاه‌سازی سوء مصرف مواد مخدر
ابوالفضل کبیری در حاشیه همایش راه‌های‌ پیشگیری از اعتیاد در اردبیل اظهار داشت: ما آمادگی داریم بروشورها و کتابچه‌های مربوط به سوء مصرف، پیشگیری از اعتیاد و مصرف قرص‌ها‌ی روان‌گردان را به خوبی رو روشنی تبیین کنیم تا بتوانیم در یک برآیند مناسب با آگاه‌سازی و آموزش‌های مستمر از این آسیب‌ها جلوگیری کنیم.
وی به رتبه ممتاز کشورمان در بحث مبارزه با مواد مخدر و بازتاب جهانی آن اشاره کرد و افزود: ما به قدری در حوزه مبارزه با عرضه مواد مخدر پیشرفت داشتیم که حتی امروز از طریق مرزهای‌مان اجازه نمی‌دهیم مواد مخدر به کشوری دیگر به ویژه اروپا ترانزیت شود چرا که این حکم مکتبی ماست که امنیت و آرامش تمام ملت‌ها را بر هر گونه خواسته خود برتر دانسته و مقدم می‌شماریم.
کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی اردبیل بحث مبارزه با مواد مخدر را به صورت اساسی نه تنها یک حکم اجتماعی و عقلی بلکه برگرفته از عقاید مذهبی ارزشمند و با صلابت توصیف کرد.
کبیری گفت: ما در هر جایگاه و رتبه‌ای با توصیف یا بدون توصیف مجامع جهانی و بین‌المللی در این حوزه فعال هستیم و اجازه نخواهیم داد ریشه‌های باور، اعتقاد و ارزش‌های یک جامعه را مصرف مواد مخدر دچار خدشه و خلل کند.
این کارشناس مسائل آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: یکی از اشتباهات ما این است که پیشگیری‌های اولیه را مساوی با آگاهی‌سازی می‌دانیم در حالی که بحث پیشگیری با آگاهی‌سازی که محوریت آن از طریق خانواده‌ها انجام می‌شود تفاوت بسیار دارد به طوری که امر آگاهی‌سازی در حوزه مهارت‌آموزی به ویژه کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.
کبیری ضرورت آموزش مهارت زندگی را در تمام ابعاد به کودکان، نوجوانان و جوانان ضروری اعلام کرد و گفت: در این زمینه نقش آموزش و پرورش  نقش بی‌بدیلی است که می‌تواند موفق و شایسته عمل کند.
کبیری یکی از معضلات اصلی این حوزه را سرخوردگی و برخی از رفتارهای نامناسب با افراد معتاد و مبتلا به این درد بی‌درمان توصیف کرد و ابراز داشت: نباید فرد معتاد در جامعه و یا گرفتار شدگان در دیگر آسیب‌ها با احساس گناه  سرخورده شده و دیگر آسیب‌ها گریبانگیر آنها شود که این خود در حوزه پیشگیری از آسیب‌‌ها خطرناک است.
کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی اردبیل ادامه داد: هرگز نمی‌توان با راهکارهای ساده‌اندیشانه نظیر سرخوردگی‌ها، ترساندن و یا ابزارهای دیگر غیر منطقی و غیر عقلایی در حوزه پیشگیری موفق عمل کرد بلکه در این زمینه باید به کارهای فرهنگی و آگاه‌سازی از طریق خانواده و مدرسه اهتمام کرد.
کبیری تکیه بر بحث اعتقادی و فرهنگی را بسیار راهگشا توصیف کرد و گفت: با تقویت اعتقادات و باورهای دینی می‌توانیم در حوزه پیشگیری از اعتیاد موفق عمل کنیم.
وی دوری از هرگونه یاس و ناامیدی و تزریق نشاط و لذت بردن از زندگی را یکی دیگر از ابزارهای موثر در پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر اعلام کرد و گفت: به یقین مصرف مواد مخدر به ویژه به صورت صنعتی و استفاده از داروهای توهم‌زا و خطرناک نقص شخصیتی را می‌رساند که تکامل آن نیاز به خودداری از روی‌آوردن به چنین فرآیند‌های نامیمون دارد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول