اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس:

بسیج دانشجویی در جنگ نرم خط‌شکن باشد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس گفت: بسیج دانشجویی باید در جهاد با جنگ نرم خط‌شکن باشد.

بسیج دانشجویی در جنگ نرم خط‌شکن باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید کوشکی جهرمی صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه که به همت سازمان بسیج دانشجویی استان فارس در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: در تاریخ انقلاب اسلامی مقاطع ارزشمندی وجود دارد که گرامیداشت آن‌ها برای بازنگری در گذشته، وضع حال خود و طراحی افق‌های آینده نقش خوبی است.
وی یکی از ایام‌الله مهم و حیاتی را سالروز تشکیل بسیج عنوان و اضافه کرد: امام در پیامی بسیار کوتاه و مجمل دستور تشکیل بسیج را صادر کرد و شکل‌گیری بسیج در ایران تفاوت اساسی با نیروهای مردمی سایر کشورها دارد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه حیات انقلاب بدون بسیج قابل تصور نیست افزود: انقلاب اسلامی بدون بسیج، شناخت ماهیت و کارکرد آن قابل فهم و درک نیست.
کوشکی جهرمی با بیان اینکه بسیج در عملیات سخت جنگ تحمیلی نقش پیش‌قراول داشت ادامه داد: بسیج به صورت مقتدرانه در تمام صحنه‌های انقلاب از آن دفاع کرد و حجم بالایی از شهدای جنگ تحمیلی از نیروهای بسیجی و مردمی هستند.
وی با اشاره به نقش بسیج دانشجو و طلبه، از آن‌ها به عنوان مادر اقشار بسیج نام برد و تصریح کرد: بسیج دانشجویی با نشان دادن چهره خود در دانشگاه نیروهای حزب‌الهی را سازماندهی کرد و همچنین می‌تواند شور و نشاط انقلابی را را در دانشگاه ایجاد کند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه دهه نخست انقلاب دهه جنگ، ایثارگری، شهادت و شجاعت بود ابراز داشت: در این دهه دشمن حتی نتوانست یک وجب از خاک کشور را به تاراج ببرد.
کوشکی جهرمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره در مورد جنگ نرم هشدار می‌دادند اما در میان مسئولان اجرایی کشور گوش شنوا نبود بیان کرد: در دهه دوم انقلاب یک اتفاق فرهنگی باید رخ می‌داد و فرهنگ ملی و اسلامی باید با ارزش‌های دفاع مقدس شکل می‌گرفت اما در این مسیر انحراف ایجاد شد.
وی بیان داشت: دولت‌هایی که بعد از دفاع مقدس وارد عرصه سیاسی شدند کار موثر فرهنگی که بتواند شاخصه‌های فرهنگ اسلامی را برای جامعه تعریف کند انجام ندادند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در سال 78 سطح هجمه دشمن کمتر از فتنه 88 نبود ابراز داشت: دشمن در فتنه 88 پیاده نظام خود را وارد میدان کرد.
کوشکی جهرمی با اشاره به دهه چهارم انقلاب بر حاکم شدن فرهنگ بسیجی بر جامعه تاکید کرد و ادامه داد: تمام افراد  باید در عرصه جنگ نرم ایثارگری کنند.
وی با بیان اینکه دشمن در عرصه جنگ نرم شکست خورده است، عمل به هنگام و به اندازه را از ویژگی‌های دانشجویان بسیجی برشمرد و تصریح کرد: باید ایثارگرانه در مقابل هجمه‌های دشمن علیه انقلاب و ناهنجاری‌ها ایستاد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس تبعیت عاشقانه از ولایت، فراتر از زمان خود اندیشیدن، برخورداری از اندیشه بیشتر و بهتر، فداکاری با تمام وجود، دغدغه دائمی داشتن، پیش‌قدم بودن در سختی‌ها و خدمت، الهی و جهانی اندیشیدن، عمل کردن بر مبنای حکم الهی، عمل کردن به صورت دقیق‌تر، دلسوزانه‌تر، والاتر و بیشتر، بصیر، آگاه و راهنما از ویژگی‌های دانشجویان بسیجی عنوان و خاطرنشان کرد: بسیجی منهای تبعیت از ولایت قابل فهم و درک نیست.
کوشکی جهرمی با بیان اینکه بسیج دانشجو به عنوان پیش‌قراول اندیشه، فکر می‌کند، افق نگاهش را بلندمدت دانست و ابراز داشت: بسیج دانشجویی باید در جهاد با جنگ نرم خط‌شکن باشد.
وی بیان داشت: انقلاب اسلامی درحال جهانی‌سازی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول