اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به محض وقوع حوادث غیرمترقبه؛

شرق تهران از پایگاه اسکان و درمان محروم است

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند گفت: متاسفانه شرق استان تهران از داشتن مرکزی برای استفاده در قالب سرپناه و اسکان مردم به هنگام بروز حوادث غیرمترقبه محروم است.

شرق تهران از پایگاه اسکان و درمان محروم است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی همتی صبح امروز در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه‏های گروهی شرق استان تهران در محل سالن کنفرانس‏های شهرداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: شهر و شهرستان دماوند و نواحی حاشیه‏ای آن از جمله مناطق مستعد برای بروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه محسوب می‏شوند.
وی با اشاره به برخی حوادث طبیعی و غیرطبیعی تهدید‏کننده دماوند خاطرنشان کرد: استقرار در دو محور پرتردد هراز و دماوند ـ فیروزکوه و امکان بروز سوانح رانندگی و جاده‏ای در فصول مختلف سال، گسل لرزه‏خیز مشاء ـ فشم، رودخانه‏های جاری مستعد برای سرازیری سیلاب‏های محلی و فصلی و ... از جمله بارزترین ویژگی‏های دماوند در زمینه بروز حواث طبیعی و غیرطبیعی شمرده می‏شود.
همتی ادامه داد: به رغم این استعداد، در شهرستان دماوند مرکزی مناسب برای ارائه خدمات لازم به حادثه‏دیدگان احتمالی این وقایع متنوع وجود ندارد.
شهردار دماوند با اشاره به اقدامات گذشته در این ‏خصوص یادآور شد: در سال‏های گذشته اقداماتی در قالب هلال‏احمر در روستای چنار غرب اجرا شد؛ اما این پروژه نیمه‏کاره ماند.
وی از احداث پارک حوادث غیرمترقبه در دماوند خبر داد و افزود: شهرداری دماوند برای احداث مرکزی به منظور اسکان اهالی در حوادث طبیعی یا غیرطبیعی مختلف به احداث پارک حوادث غیرمترقبه مبادرت خواهد ورزید.
همتی تصریح کرد: این پارک در زمینی به مساحت 22 هکتار با کاربری فضای سبز در مقابل بیمارستان سوم شعبان دماوند، از اداره راه و شهرسازی دماوند تحویل گرفته شد.
شهردار دماوند ادامه داد: این مرکز پس از اتمام طرح‏های عملیاتی می‏تواند پوشش نواحی مختلف شرق استان تهران در حوادث غیرمترقبه را بر عهده گیرد.
وی از اجماع نظر مقامات کشوری در خصوص این مرکز خبر داد و افزود: در بازدیدها و نشست‏هایی مستمر و متوالی اجماع مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برای احداث پارک حوادث غیرمترقبه دماوند اخذ شد که البته این مهم کار ساده‏ای نبود.
همتی تصریح کرد: حصارکشی چهار سوی این زمین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال آغاز شد که این هزینه قابل افزایش به یک میلیارد و 200 میلیون ریال نیز خواهد بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول