اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ورامین:

پیشرفت‌های نظام مرهون خون شهدا است

خبرگزاری فارس: شهردار ورامین با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا گفت: پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام مرهون خون شهدا است.

پیشرفت‌های نظام مرهون خون شهدا است
رضا کارخانه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ضمن تبریک هفته بسیج به امام بسیجیان و همه دریادلان بسیجی به نقش شهدا در پیشرفت‌های نظام اشاره کرد و گفت:  شهدا حق بزرگی بر انقلاب و مردم دارند و وظیفه داریم در راستای زنده نگهداشتن یاد و نام آنان از هیچ کوششی دریغ کنیم.
شهردار ورامین افزود: اگر امروز مملکت اسلامی دارای عزت است و پرچم جمهوری اسلامی بر قله های موفقیت به اهتزاز در آمده این همه به برکت خون های پاک شهدا و فداکاری و از خود گذشتگی خانواده های بزرگوار آنان می باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ملت ایران برای همیشه تاریخ مدیون خون های پاک شهدا و ایثار جانبازان غیوری است که در سخت‌ترین شرایط جان خویش را فدای حفظ ارزش‌های اسلامی و استقلال این کشور کردند و امروز این امنیت و حریت را برای نسل‌های انقلاب فراهم ساختند.
کارخانه با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه عنوان کرد: شهدا منشا بیداری اسلامی در جهان شدند.
شهردار ورامین در ادامه به تاثیر شهدا در زندگی اجتماعی، عظمت شهدا و اجر اخروی شهادت اشاره کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه ای مبنی بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه، تابلوهای مزین به تصاویر شهدا در سطح شهر ورامین تعویض و تمثال جدید آنان نصب شد.
وی تاکید کرد: در همین راستا از پنج سال گذشته تاکنون تابلوهای تلویزیونی مستقر در نقاط مختلف شهر به تصاویر شهدای انقلاب و سرداران شهید شهرستان ورامین مزین گردیده است.
کارخانه گفت: تاکنون تصاویر شهدای کشوری از جمله شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، مدرس، مطهری و شهدای شهرستان از جمله چند برادر شهید شامل شهیدان تاجیک، قبادی، خلخالی، معظمی و ... در میادین و بلوارهای اصلی سطح شهر نصب و تابلوها و پایه‌های آن تعویض شده است.
شهردار ورامین با اشاره به نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ورامین  افزود: در همین راستا نیز تابلوهای جدید تمثال شهدای قیام 15 خرداد ورامین در سال 1342 در میدان رازی و همچنین شهدای قیام 10 دی ورامین در سال 1357 در میدان امام حسین (ع) تعویض و نصب شد.
شهرستان ورامین از شهرستان‌های استان تهران است.
مرکز آن شهر ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی تهران واقع شده‌است. شهرستان ورامین از شمال غربی و غرب با شهرستان ری، از جنوب با استان قم، از جنوب شرق به شهرستان پیشوا همسایه است.
شهرستان ورامین با برپایی قیام 15 خرداد و حرکت کفن‌پوشان به سمت تهران و ... نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول