اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کاشان:

40 معبر در کاشان به نام شهدا مزین می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کاشان از نامگذاری 40 معبر اصلی و فرعی به نام شهدا در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

40 معبر در کاشان به نام شهدا مزین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین واعظی ظهر امروز در جمع خبرنگاران نامگذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدا را از اولویت‌های کمیته نامگذاری این شهرستان دانست و اظهار داشت: کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی این شهر از ابتدای سال جاری تاکنون 120 مصوبه داشته که 33 درصد آن به نام شهدا اختصاص یافته‌است.
وی توسعه ارزش‌های اخلاقی انسانی شهدا، ارزش نهادن به مقام شامخ آنها و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی را از اهداف نامگذاری معابر عمومی شهری به نام شهدا ذکر کرد.
عضو شورای اسلامی شهر کاشان در ادامه نامگذاری معابر فرعی جنب مجتمع‌های مسکونی واقع در بلوار امام رضا(ع) با سریال صادقیه، معابر فرعی حدفاصل چهارراه نماز تا دانشکده هنر و معماری به استثنای معابری که به نام شهداست، با سریال هنر، بوستان جوان واقع در خیابان پیام، چهارراه المهدی‌(عج) واقع در ناجی‌آباد، خیابان مهدیه واقع در منطقه لتحر کاشان را بخشی دیگری از مصوبات کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی این شهر و کمیسیون تخصصی آن در سال جاری برشمرد.
واعظی خاطرنشان کرد: به منظور احترام به شخصیت‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری و شاخص منطقه یکی از معابر اصلی منشعب از خیابان مدرس به نام حسن زعیم کاشانی - که از یاران نزدیک شهید مدرس بوده و در دفاع از آن شهید بزرگوار با رضاشاه و استبداد دوران پهلوی درگیر و تبعید می‌شود- نامگذاری شد.
وی با اشاره به استفاده از نظرات شهروندان در انتخاب، تثبیت و یا تعویض نام معابر و خیابان‌های کاشان یادآور شد: نمونه بارز این امر به دنبال درخواست متعدد مردم میدان امام رضا (ع) این شهر که به نام ولایت تغییر یافته بود به همان نام سابق آن نامگذاری شد.
به گفته وی معابر و خیابان‌های موجود در شهرک صنعتی امیر کبیر کاشان نیز بر اساس مشاغل سنتی و صنایع رایج در این منطقه به زودی نامگذاری و تابلوهای آن نصب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نامگذاری معابر مسکن مهر موجود در شهرک خاتم الانبیاء در دست بررسی است، تصریح کرد: زنده نگه داشتن نام نیک بزرگان، علما، مفاخر ملی و مشاهیر کاشانی در اولویت نامگذاری این معابر قرار دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول