اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش زنجان خبر داد:

هوشمندسازی 1000 مدرسه در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان از هوشمند سازی یک هزار مدرسه در استان طی سال تحصیلی جاری خبر داد.

هوشمندسازی 1000 مدرسه در استان زنجان
احمد مجتهدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بحث هوشمندسازی مدارس در راستای تحقق سند چشم‌انداز عنوان شده و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.
وی همچنین از تدوین سند دیگری در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این سند توسعه فناوری اطلاعات آموزش و پرورش است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: بر پایه این سند آموزش و پرورش به سویی می‌رود، که تا پایان برنامه پنجم توسعه همه ٱموزش‌های کشور بر پایه فناوری‌های روز باشد.
وی افزود: هدف از راهبردی شدن این سند این است که دانش‌آموزان به عنوان یک شهروند الکترونیک در دنیای ارتباطات الکترونیک آموزش دیده باشند.
مجتهدی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا پایان برنامه پنجم توسعه هر سال 20 درصد از مدارس هوشمند شوند، ادامه داد: هوشمند سازی مدارس در پنج رتبه مختلف صورت می‌گیرد.
وی مدارس نیمه الکترونیک، الکترونیک، هوشمند، نیمه هوشمند و مدارس پیشرفته را درجات مختلفی از هوشمند سازی عنوان کرد و افزود: پس از راهبردی شدن هوشمند سازی مدارس حداقل انتظار از مدارس نیمه الکترونیک این است که در آن حداقل یک کلاس هوشمند همراه با یکdata projector  وlaptop باشد.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان همچنین یادآور شد: در مدارس پیشرفته نیز باید همه امور در مدارس هوشمند شده و بر پایه فناوری‌های روز صورت گیرد.
وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال تعداد یک‌هزار مدرسه در استان زنجان هوشمند شود.
مجتهدی با بیان اینکه یکی از منابع تامین اعتبار این طرح وزارت آموزش و پرورش بوده و در حال حاضر اعتبار از این منبع به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: منبع دیگر برای تامین اعتبار این طرح کمک‌هایی است که باید از طرف شورای آموزش و پرورش و استانداری ابلاغ شود.
وی تصریح کرد: میزان اعتبار از محل این شورا در دو مرحله ابلاغ شده و مسئو‌لان ذی‌ربط در حال خرید تجهیزات و تحویل آن به مدارس هستند.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به هوشمند سازی مدارس خاص یادآور شد: مسئولان این مدارس موظف هستند از محل اعتبارات خود به هوشمند سازی مدارس بپردازند.
وی مدارس شاهد، مدارس نمونه و مدارس غیر انتفاعی را از جمله مدارس خاص عنوان کرد و افزود: این مدارس نیز باید اقدامات لازم را در زمینه هوشمند سازی مدارس انجام دهند.
مجتهدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همه اداراتی که از منابع دولتی ارتزاق می‌کنند، باید به هوشمند سازی یک مدرسه از مدارس استان بپردازند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول