اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل ماده 180 قانون برنامه پنجم صورت گرفت؛

اختصاص 7.5 میلیارد تومان اعتبار به آبفای کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 7.5 میلیارد تومان اعتبارات به این شرکت از محل ماده 180 قانون برنامه پنجم خبر داد.

اختصاص 7.5 میلیارد تومان اعتبار به آبفای کهگیلویه و بویراحمد
سجاد رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: مبلغ 70 میلیارد و 474 میلیون ریال از محل ماده 180 قانون برنامه پنجم به بخش آب شرب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این اعتبار برای اجرای پروژه­های جدید و تکمیل پروژه­های در دست اجرا بوده، گفت: استان­هایی که از لحاظ بهره­مندی زیر درصد شاخص متوسط بهره‌مندی 70 درصد باشند از این اعتبار برخوردار شدند.
رستگار بیان کرد: تا سال 88 شاخص بهره­­مندی آب آشامیدنی روستایی در این استان 86 درصد اعلام شده بود که با پیگیری و جمع­آوری اطلاعات مستند، شاخص بهره­مندی روستاهای استان ما از آب شرب 66 درصد مشخص شد که به این ترتیب مبلغ فوق از محل ماده 180 در اختیار شرکت آبفار استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت. 
وی افزود: در پی اختصاص این اعتبار، با توجه به دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با  مشورت و هماهنگی با فرمانداران، پروژه­ها مشخص می­شوند و عملیات اجرای آنها شروع خواهد شد. 
این مقام مسئول آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: این مبلغ 75 درصد کل اعتبار مصوب این ماده است و امیدواریم بقیه اعتبار تا پایان سال مالی در اختیار شرکت آبفار استان ما قرار گیرد.
رستگار با انتقاد از میزان بالای هدرروی آب در این استان تصریح کرد: به‌طور کلی هدرروی آب در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا بوده اما، در برخی نقاط استان هدر روی آب بسیار بالاتر از حد معمول است.
این مسئول امور آبرسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد، همکاری مردم در صرفه‌جویی مصرف آب را مهمترین عوامل کاهش مشکلات آبرسانی و تامین منابع آبی در روستاهای این استان دانست و گفت:  برخی از مردم با استفاده غیرمجاز از شبکه آبرسانی موجب بروز مشکلاتی برای دیگر مردم شده‌اند.
رستگار اضافه کرد: هزینه‌های اخذ شده از مردم در روستاها در وضعیتی است که می‌توان گفت آبرسانی به مردم رایگان انجام می‌شود زیرا هزینه‌های تمام شده این شرکت برای آبرسانی به یک روستا بسیار بالا است.
وی از رسانه‌ها خواست تا در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف آب به این شرکت کمک کنند تا بدنه جامعه به این باور برسند که حفظ منابع آبی برای حیات ما و نسل بعد از ما است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عدم استقبال و پذیرش برخی افراد و یا برخی از روستاها برای کنتورگذاری و پرداخت آب‌‌بها، خدمات‌رسانی به این روستاها را با مشکلاتی مواجه کرده به‌گونه‌ای که این روستاها انتظار دارند این شرکت پاسخگوی مشکلات شبکه توزیع آب آنها باشد ولی حاضر به پرداخت آب‌بها نیستند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول