اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ارشاد اسلامشهر:

تئاتر بهترین زبان بیان انتقادات سازنده است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر گفت: تئاتر بهترین زبان در بیان انتقادهای سازنده در راستای برطرف کردن مشکلات و موانع است.

تئاتر بهترین زبان بیان انتقادات سازنده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، صادق محمدزاده شب گذشته در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شهرستانی تئاتر و ایده‌های نو در اسلامشهر اظهار داشت: هنر تئاتر تنها هنری است که عنصر مادی آن انسان است و تئاتر گزارشی از روح هنرمند و  بهترین زبان در بیان انتقادهای سازنده در راستای برطرف کردن مشکلات و موانع می‌باشد.
وی افزود: هنر تئاتر با هنرهای دیگر، تفاوت داشته و وجه تمایز آن، زنده بودن این هنر است که البته متون این هنر نمایشی نیز باید محکم و استوار و ارزشمند باشد.
این مسئول در ادامه با بیان این که شهرستان اسلامشهر از لحاظ فضای اجرای نمایش و تئاتر با کمبود مواجه است اظهار داشت: در این راستا به زودی سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید صارمی به عنوان تنها محل اجرای تئاتر در این شهرستان از نظر امکانات نور، صدا و امکانات نمایشی تجهیز خواهد شد .
در ادامه مراسم پایانی این جشنواره، پس از اجرای زنده چند نمایش صحنه‌ای، بیانیه هیئت داوران قرائت شد که، در این بیانیه هیئت داوران هنر نمایش را انسانی‌ترین، والاترین و مهمترین هنر برشمرده و از مسئولان این حوزه خواستند تا با ایجاد شرایطی مساعد از جمله تأسیس سالن‌های استاندارد، پلاتوهای تمرین و حمایت مادی و معنوی و مهمتر، حمایت از اجراهای عمومی آثار در طول سال در جهت پیشرفت فرهنگ و هنر این خطه گام‌های محکمتر و دلسوزانه‌تری بردارند.
به گزارش خبرنگار فارس و بر اساس آرای هیئت داوران نفرات و آثار برتر نخستین جشنواره تئاتر و ایده‌های نو در شهرستان اسلامشهر، در بخش خیابانی خسرو مهدوی به دلیل کارگردانی نمایش «ما همیشه گمنامیم» به عنوان کارگردان برتر این بخش معرفی و از احسان هاشمی و ابوالفضل کاشفی به عنوان برگزیدگان بازیگر مرد و خانم فریبا رسولی بازیگر نمایش «ما همیشه گمنامیم»‌ به عنوان برگزیده بازیگر زن تجلیل شد.
در بخش صحنه‌ای هیئت داوران جایزه کارگردانی سوم را مشترکا به محمد انصاری کارگردان نمایش «اشخاص» و علی اکبر پورجباری کارگردان نمایش «توهم در ریکاوری» اختصاص داده و جایزه کارگردانی دوم به سید محمد مهدی هوشیار کارگردان نمایش «استرالیا» و جایزه کارگردانی اول به ابوالفضل رحیم زاده و سید امیرحسین آبتین کارگردانان نمایش «پیاده رویی برای پیکاسو» تعلق گرفت.
هیئت داوران جایزه بازیگری سوم مرد را به امید باباخانی در نمایش «پیاده رویی برای پیکاسو»، بازیگری دوم مرد را  به دلیل بازی روان و یک دست و درک درست از نقش به میثم میرآتی در نمایش «سالن انتظار» و اسماعیل گرجی در نمایش «استرالیا» و جایزه اول بازیگری مرد مشترکا به محمدرضا حاج جعفری از نمایش «سالن انتظار» و حمید انصاری بازیگر نمایش «اشخاص» به دلیل ارائه حس مناسب و بهره‌مندی از قابلیت‌های بازیگری اختصاص داد .
در این جشنواره رتبه اول بازیگری زن مشترکا به فریبا رسولی بازیگر نمایش «من، نه ما» و نعیمه صدرالدین بازیگر نمایش «پیاده رویی برای پیکاسو» و رتبه دوم بازیگری زن  را به ندا خلیلی بازیگر نمایش «پیاده رویی برای پیکاسو» به خاطر درک مناسب نقش اختصاص یافت و هیچ کس را در این بخش حائز دریافت جایزه سوم شناخته نشد .
هیئت داوران نخستین جشنواره تئاتر و ایده‌های نو از بهنام امین غربالی کارگردان نمایش «خط رو خط» به دلیل خلاقیت و ایده نو تقدیر و از علی فرشاد پور به عنوان هنرمند پیشکسوت و فعال عرصه نمایش و از اصغر شیرزاد به عنوان فعال حوزه تئاتر به دلیل فعالیت مستمر و توانایی در ایفای نقش‌های متفاوت تجلیل و قدردانی به عمل آورد.
قابل ذکر است که نخستین جشنواره تئاتر و ایده‌های نو اسلامشهر که از سوی انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر برگزار شد تعداد سی اثر نمایشی در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای به دبیرخانه جشنواره راه یافت، که پس از بازبینی اولیه تعداد 15 اثر صحنه‌ای و 8 اثر خیابانی جهت داوری و معرفی آثار برگزیده توسط هیئت داوران، داوری شده است که به آثار و نفرات برتر لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا شد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول