اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد:

تئاتر بالاترین پیام را در کمترین زمان القا می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار یزد گفت: تئاتر بالاترین پیام‌ها را در کمترین زمان به مخاطبان خود القا می‌کند.

تئاتر بالاترین پیام را در کمترین زمان القا می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عزیزالله سیفی عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای در یزد اظهار داشت: تئاتر هنری است که هنرمند به وسیله آن در کمترین زمان بالاترین پیام به مردم القا می‌‌شود.
وی با بیان اینکه هنر تئاتر یکی از هنرهای پایه‌ای و اساسی در کشور است، بیان کرد: تئاتر هنری است که باید از پایه قوی شود و در این راستا به زمینه‌سازی در بسیاری از هنرها نیاز است چنانکه امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از هنرمندان و بازیگران شاخص سینما و تلویزیون، شهرت خود را مرهون فعالیت در تئاتر هستند.
فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تئاتر در دوران کودکی خاطرنشان کرد: زیربنای تئاتر باید در دوران کودکی تقویت شود و اگر می‌خواهیم تئاتری فاخر و صاحب سبک داشته باشیم باید به امر آموزش در دوران نونهالی و کودکی توجه کنیم.
سیفی عنوان کرد: انتظار می‌رود همه دستگاه‌های مربوطه به هنر توجه کنند و امیدواریم روزی برسد که جایگاه تئاتر بیش از پیش ارتقا یابد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای یزد اظهار داشت: این استان سابقه برگزاری چهار دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای را داشته است.
حسن مفیدی با اشاره به اینکه سال آینده با راه‌اندازی فاز دو مجتمع امام علی (ع)، سالن‌های مناسب در حوزه نمایش میزبان علاقمندان خواهد بود، ادامه داد: در کنار تالار هنر یزد نیز سالنی دیگر برای علاقمندان حوزه نمایش در دست راه‌اندازی است که به زودی با اتمام آن افتتاح و قابل بهره‌برداری برای گروه‌های نمایشی است.
بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای با حضور پنج استان کرمان، اصفهان،خراسان رضوی، خراسان جنوبی و هرمزگان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.
در مراسم اختتامیه این جشنواره گروه‌های برتر نمایشی و تئاترهای برتر معرفی شدند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول