اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان خبر داد:

فعالیت 59 رشته دکترا در دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به تحصیل بیش از شش هزار دانشجوی مقطع کارشناسی این دانشگاه گفت: 59 رشته دکترا در دانشگاه گیلان فعال است.

فعالیت 59 رشته دکترا در دانشگاه گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله حاتم‌زاده عصر امروز در جمع نخبگان بسیجی گیلان در سالن وحدت این شهر با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: دانشگاه گیلان در دولت نهم و دهم توسعه چشمگیری یافته است.
وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه بستر مناسب برای فعالیت‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی فراهم شده است، افزود: فعالیت‌ بنیاد نخبگان گیلان در توسعه واحدهای پژوهشی استان تاثیرگذار بوده است.
رئیس کانون بسیج نخبگان گیلان با اشاره به اینکه این استان با داشتن توانایی‌ها و استعدادهای بالقوه می‌تواند به عنوان قطب علمی کشور محسوب شود، گفت: با استفاده بهینه از استعدادهای استان می‌توانیم در پیشرفت‌های علمی کشور تاثیرگذار باشیم. 
وی، با قدردانی از توجه دولت به حوزه پژوهش،‌ بیان داشت: حرکت علمی دولت نهم و دهم جهادگونه بوده هر چند هنوز تا رسیدن به آن نقطه ایده‌آل که مرجعیت علمی است، فاصله داریم. 
حاتم زاده با تاکید بر ضرورت جهاد علمی با روحیه بسیجی، از تمام نخبگان علمی و متخصصان برای همکاری با کانون بسیج نخبگان گیلان دعوت کرد.  
وی، افزایش تولید علم و دستیابی به فناوری‌های نوین را لازمه توسعه کشور دانست و تصریح کرد: حمایت از کاربردی کردن تحقیقات و تجاری سازی آن بسیار با اهمیت است. 
رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه برای تبدیل علم و پژوهش به ثروت باید برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید به طرفی حرکت کنیم که به افزایش ارزش افزوده تولیدات داخلی منجر شود و نوآوری را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهیم.
وی، پشتیبانی مادی و معنوی از نخبگان، شناسایی، کشف، جذب و پرورش استعدادها و حمایت از شخصیت‌های جامع‌الشرایط علمی، کمک به فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای دسترسی محققان و نخبگان به تحقیقات جهانی و انتقال فناوری‌های جدید در راستای تحقق اهداف توسعه علمی و متوازن را ضروری دانست.
حاتم‌زاده با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه گیلان با توجه به استقرار آن در جوار دریای خزر، یادآور شد: دانشگاه گیلان دارای چهار پژوهشکده با گروه‌های پژوهشی آمایش سرزمین، گیلان‌شناسی، کرم ابریشم و دریای خزر است.
وی با اشاره به نقش پژوهش در مسیر توسعه، اذعان داشت: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار بوده و چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در تمام حوزه‌ها مانند فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول