اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

محرم دانشگاهی برای تربیت انسان‌های بزرگ است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم محرم را دانشگاه بزرگ برای تربیت انسان‌های بزرگ دانست و گفت: کلاس‌های این دانشگاه از ابتدای محرم آغاز و تا پایان ماه ادامه دارد و تربیت‌شدگان این ماه در برابر هجمه‌های شیطان مقاوم می‌شوند.

محرم دانشگاهی برای تربیت انسان‌های بزرگ است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از روحانیون و مسئولان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز پیشرفت‌هایی که در نیروهای مسلح داشته‌ایم نسبت به گذشته بسیار متفاوت است و این پیشرفت‌ها در سایه روحیه خودباوری و خدامحوری صورت گرفته است و توانسته‌ایم سنگرها را یکی پس از دیگری فتح کنیم و به این نقطه موفقیت‌آمیز برسیم.
وی افزود: ‌با توجه به اینکه نیروهای مسلح خود را لشکر امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف معرفی می‌کنند، باید در پاسداری از حریم ولایت، احکام اسلامی و مرزهای جمهوری اسلامی همیشه آماده باشند و دشمنان همیشه در حالت رعب و وحشت باشند.
این مرجع تقلید ادامه داد: اگر روحیه خودباوری و اعتقاد به خدا در میان نیروهای مسلح ما نبود، ما هرگز استقلال پیدا نمی‌کردیم و همین روحیه سبب عدم وابستگی ما به بیگانگان شده است و مردم ما نیز به همین منظور در حمایت از احکام اسلام و در دفاع از شریعت به میدان آمدند و پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و باید این سربلندی برای همیشه حفظ بماند.
وی تاکید کرد: علاقه مردم به مکتب اسلام و تنفر آنان از رژیم استبدادی سبب شد تا انقلاب اسلامی بوجود بیایید و این افتخار در جهان برای ایران اسلامی به ثبت برسد، که ملت‌های جهان نیز به همین واسطه بیدار شدند و ما هر روز شاهد بیداری در نقاط مختلف جهان هستیم.
‌صافی‌گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: حضور روحانیت در نیروهای مسلح بسیار مهم است و همین حضور موجب تقویت باورها و اعتقادات دینی عزیزان ارتشی و سپاهی شده است که استقامت و ایمان را به نیروهای مسلح آموزش می‌دهند و سبب شده ارتش و سپاه دارای استقلال فکری و روحی باشند.
وی عنوان کرد: حضور روحانیت در نیروهای مسلح، مایه قوت و مانع نقاط ضعف می‌شود، وقتی روحانیت در جایی حضور دارد، بسیاری از ضعف‌ها به واسطه این حضور پنهان و قوت‌ها خودنمایی می‌کنند؛ زیرا وجود روحانیت آثار و برکات فراوانی در جامعه دارد. وجود روحانیت در نیروهای مسلح سبب شده تا هویت دینی و جمهوری اسلامی تاکنون حفظ شود. روحانیان هم باید قدر این فرصت‌ها را بدانند و با رفتار و کردار خود موجب جذب بیشتر افراد به خود شوند، زیرا رفتار درست و اخلاق حمیده آنان بسیار تاثیر‌گذار است.
وی تاکید کرد: ‌روحانیون وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند و باید با محبت نیروهای سپاه و ارتش را به خود جذب کنند، به گونه‌ای که عزیزان شیفته روحانیت شوند نه اینکه روحانیت را تحمیل بر خود بدانند. حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و اله وسلم را الگوی عملی خود قرار دهید و به ارزش‌های اخلاقی بسیار پایبند باشید.
وی‌ با تلاوت آیه‌ 159 سوره آل عمران اظهار کرد: آنچه سبب شد تا پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم در دعوت خود موفقیت کسب کند، همین روش اخلاقی ایشان بود و توانستند حکومت تشکیل دهند و مردم را به نظامات دینی ملتزم کنند، پیغمبر در برابر بی‌ادبی‌ها بسیار صبر و تحمل داشتند، اگر سعه‌ صدر نداشت و بداخلاقی می‌کرد بسیاری از مردم از او دور می‌شدند.
استاد حوزه علمیه قم خطاب به روحانیون تصریح کرد: شما عزیزان روحانی که در نیروهای مسلح قرار دارید، طوری برخورد کنید که همه عاشق و مشتاق حضور شما باشند؛ برادری مهربان برای آنان باشید.
‌صافی‌گلپایگانی افزود: نیروهای مسلح را طوری تربیت کنید که وجودشان برای اسلام مفید باشد تا آنها همیشه در برابر دشمنان آماده و از حدود و ثغور اسلامی به خوبی دفاع کنند، طوری رفتار کنید که همه به شما اعتماد کنند و نسبت به کل روحانیت خوش بین شوند؛ شما نماینده روحانیت در نیروهای مسلح هستید.
وی توجه به نزدیکی ایام محرم، با تسلیت ماه محرم اظهار کرد: تمام برکات و موفقیت‌های ما در سایه ماه محرم بدست آمده است و باید قدردان آن باشیم.
این مرجع تقلید محرم را بهترین فرصت تبلیغی عنوان ‌و بیان کرد: برکاتی که این ماه برای شیعیان و بشریت دارد، غیرقابل تصور است و از گذشته تاکنون این برکات برای مردم نازل شده است و ما باید بهره لازم و کافی را از این ماه ببریم.
وی محرم را دانشگاه بزرگ برای تربیت انسان‌های بزرگ دانست و افزود‌: کلاس‌های این دانشگاه از ابتدای محرم آغاز و تا پایان ماه ادامه دارد و تربیت‌شدگان این ماه در برابر هجمه‌های شیطان مقاوم می‌شوند.
‌صافی‌گلپایگانی اضافه کرد: خوشبختانه تاسوعا و عاشورا نورانیت دائمی دارند و از گذشته تاکنون دشمنان در تلاش بوده‌اند تا این نور را خاموش کنند، در حالی که نور خدا هرگز خاموش شدنی نیست و کسی نمی‌تواند به مبارزه با آن بپردازد.
وی تاکید کرد: زمانی بود که مانع برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) می‌شدند، اما اینک این نام حسین (ع) است که در سراسر جهان برافراشته شده و هیچ مکانی در ماه محرم بدون نام اباعبدالله (ع) وجود ندارد.
وی ادامه داد: امروز وظیفه داریم همه حافظ اهداف عاشورا در این پهنای گیتی باشیم و باید تا ظهور حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه شریف این رشته ولایت ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول