اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران خبر داد:

راه‌اندازی 35 رشته کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه مازندران

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: با تلاش‌های انجام شده در طول حدود 16 ماه گذشته، حدود 28 رشته کارشناسی ارشد و هفت رشته در مقطع دکتری در دانشگاه مازندران ایجاد شده است.

راه‌اندازی 35 رشته کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مراسم افتتاح کانون قرآن و عترت بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران ظهر امروز با حضور احمدپور سرپرست دانشگاه مازندران، مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، علی اکبر ربیع‌نژاد رئیس دانشکده ی علوم انسانی و اجتماعی، علی اکبر ایزدی‌فر رئیس دانشکده الهیات و جمعی از مسئولان دانشگاه مازندران در محل این کانون واقع در دانشکده الهیات و معارف اسلامی در پردیس این دانشگاه برگزار شد.
سرپرست دانشگاه مازندران در این مراسم گفت: با تلاش‌های انجام شده در طول حدود 16 ماه گذشته، حدود 28 رشته کارشناسی ارشد و هفت رشته در مقطع دکتری در دانشگاه مازندران ایجاد شده است.
احمد احمدپور خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر نیز مجوز ایجاد چهار رشته دیگر نیز در مقطع دکتری را از شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی دریافت کردیم که عبارتند از رشته‌ حقوق جزا و جرم‌شناسی، حسابداری، تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش بیومکانیک ورزشی و رشته علوم تربیتی گرایش برنامه‌ریزی توسعه که امیدواریم تا پایان سال نیز بتوانیم تعداد رشته‌های مقطع دکتری را در دانشگاه به 20رشته ارتقا دهیم.
احمدپور ابراز داشت: در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های خاورمیانه در سال 2011 دانشگاه مازندران توانسته است جایگاه خوبی را کسب کند و رتبه 48 این رتبه‌بندی را به خود اختصاص دهد و در داخل کشور نیز ما در میان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور دارای رتبه  هفدهم هستیم.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه بازنگری در علوم انسانی نقش دانشگاه مازندران را به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان در این زمینه بسیار مهم و اساسی ارزیابی کرد.
سرپرست دانشگاه مازندران در پایان سخنانش گفت: در حوزه ترویج علوم قرآنی در دانشگاه‌ها نقش دانشگاه مازندران از دو نظر در کشور بسیار حایز اهمیت است زیرا از طرفی استان مازندران سرزمین علویان و جایگاه شیعیان است و از طرف دیگر ما در این زمینه دارای اساتید برتر دانشگاهی و حوزوی کشور هستیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول