اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخترع ویلچر همه‌‍کاره جانبازان و معلولان؛

مسئولان حمایت خود را از نخبگان دریغ نکنند

خبرگزاری فارس: مخترع ویلچر همه‌کاره جانبازان و معلولان گفت: نخبگان و مخترعان عاملان سازندگی کشور هستند، ای کاش مسئولان حمایت‌های خود را از آنان به مانند دیگر افتخارآفرینان کشور دریغ نمی‌کردند.

مسئولان حمایت خود را از نخبگان دریغ نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سعدی مشهد‌بانی بعدازظهر امروز در همایش تجلیل از نخبگان و مدال آوران بسیجی قائمشهر با بیان اینکه سازندگی هر کشور بر اساس علم و دانش ایجاد می‌شود، اظهار داشت: اگر امروز آمریکا قادر به حمله نظامی به ایران نیست به سبب رشادت‌های جوانان مخترع و مبدعی است که در عرصه علم و دانش و فناوری از هیچ کوششی در کشور فروگذار نکرده و در این میدان ریاضت کشیده‌اند.
وی با اشاره به دهمین اختراع خود با نام ویلچر همه کاره معلولان و جانبازان که به ثبت جهانی رسید، بیان داشت: این اختراع حاصل تلاش دو ماهه زندگی با جانبازان است که با 14 قابلیت ساخته شد.
این مخترع با اشاره به قابلیت‌های این ویلچر، وجود سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، چرخش برای قبله‌یابی و اعلام وقت اذان، نمایش حالات جسمی و بیماری این افراد در صفحه دیجیتال و اعلام به خانواده در صورت نیاز خاطرنشان کرد: ماساژ پاهای بیمار به علت عدم تحرک، تبدیل ویلچر به توالت فرنگی و حمام، تخت و برانکارد و نیز جابجایی آنان برای نشستن، خوابیدن بر روی زمین یا تخت و ایجاد حالت ایستاده برای این افراد را از شاخصه‌های بارز این ویلچر این ویلچر است.   
مشهد بانی گفت: بعد از ثبت این اختراع در جهان، دعوتنامه تحصیل در سه کشور خارجی برای من ارسال شد ولی از رفتن به آن دانشگاه‌ها به عشق میهن و ملت خود امتناع ورزیدم.
وی با تاکید بر نقش علم و دانش بیان داشت: کشورها با علم و پدیدآورندگانش زنده‌اند و ترقی عالم به پشتوانه کشف علوم میسر شده است ولی در کشور ما آن گونه که از مدال‌آوران ورزشی تقدیر می‌شود از مخترعان و مبتکران  حمایتی به عمل نمی‌آید.
وی با درخواست عنایت و توجه بیشتر مسئولان به نخبگان علمی اذعان داشت: برای اعتلای علمی ایران به فرزندان علم و دانش کمک کنید و با حمایت‌های خود دلسردی را از وجودشان بزدایید.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول